سقوط آزاد قیمت مسکن‌مهرهای پردیس
کد خبر: 6770

سقوط آزاد قیمت مسکن‌مهرهای پردیس

بررسی نوسانات قیمتی در بازار مسکن شهر پردیس، حاکی از ریزش بی‌سابقه قیمت‌ها در این بازار است، به طوری که یک واحد مسکونی 87 متری در شهر پردیس در بازه زمانی 4 ماهه بیش از یک میلیارد تومان ارزان شده‌است.

بیان فردا | در سال‌های اخیر با رشد افسارگسیخته قیمت مسکن در تهران، مهاجرت معکوس به شهرهای اقماری تهران شدت گرفت؛ یکی از این شهرهای اقماری «شهر پردیس» است که در سال‌های اخیر با ساخت مسکن‌های مهر مورد استقبال تهران‌نشینانی قرار گرفت که دیگر توان پرداخت هزینه برای مسکن در پایتخت را نداشتند.

منطقه پردیس تهران جزو شهرهایی است که در سال ۱۳۹۱ ایجاد شد. شهر جدید پردیس از ۶ فاز مسکونی که به صورت اسمی ۱۱ فاز است، و ۳ فاز اداری و صنعتی تشکیل شده است. چهار فاز اول، املاکی گران‌قیمت‌تر دارد. با وجود جمعیت زیادی که در این منطقه ساکن هستند مترو پردیس هنوز راه اندازی نشده‌است.

در بیشتر شهرهای جدیدی که در حومه تهران ساخته شده‌اند از جمله پردیس، ساختارهای لازم برای ایجاد شغل ایجاد نشده و فرصت‌های شغلی محدود است. کسانی که سرمایه کافی دارند، معمولا می‌توانند کسب و کاری در پردیس برای خود راه بیاندازند. در غیر این صورت به دلیل کم‌ بودن کار در پردیس، بسیاری باید شغلی در تهران برای خود پیدا کنند و این امر منجر به ترافیک سنگین در راه‌های منتهی به این شهر اقماری شده‌است.

با استقبالی که از مسکن مهرهای پردیس شد، افزایش‌ قیمت‌ها به این منطقه نیز سرایت کرد به طوری که تا اوایل امسال قیمت واحدهای مسکونی این منطقه حتی به 4 میلیارد تومان نیز رسید. با این حال در هفته‌های اخیر اتفاق عجیبی در بازار مسکن پردیس رخ داده‌است و آن نیز سقوط آزاد قیمت واحدهای مسکونی این منطقه است.

ریزش بیش از یک میلیاردی قیمت مسکن مهر

بررسی قیمت‌ مسکن‌های مهر پردیس حاکی از آن است که قیمت یک واحد مسکونی 85 متری در فاز 9 شهر پردیس از 2 میلیارد و 450 میلیون تومان در روزهای ابتدایی سال جاری، امروز به 2 میلیارد تومان رسیده‌است و یا قیمت یک واحد مسکونی 87 متری در فاز 11 پردیس از 3 میلیارد و 800 میلیون تومان در روزهای ابتدایی سال جاری، امروز به 2 میلیارد و 650 میلیون تومان رسیده‌است و این اتفاق به معنای کاهش یک میلیارد و 150 میلیون تومانی قیمت این واحد مسکونی در نزدیک به 4 ماه گذشته‌است.

در سایر فازهای این شهر نیز کاهش قیمت‌ها محسوس بوده‌است، به طوری که قیمت یک واحد مسکونی 105 متری در فاز 8 شهرپردیس از 3 میلیارد و 450 میلیون تومان در روزهای اولیه سال جاری، امروز به 3 میلیارد و 410 میلیون تومان رسیده‌است و یک واحد مسکونی 103 متری نیز در این منطقه از ابتدای سال جاری تا امروز 600 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌است و در حال حاضر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت خورده‌است.

ریزش قیمت‌ها تشدید شده‌است

یکی از مشاوران املاک شهر پردیس در گفت وگو با دیده‌بان ایران ودر واکنش به ریزش شدید قیمت‌ها در بازار مسکن مهر پردیس گفت:« در دو سه روز اخیر این ریزش قیمت‌ها حتی تشدید نیز شده‌است، به طوری که قیمت یک واحد مسکونی از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در هفته گذشته، امروز به یک میلیارد و 850 میلیون تومان رسیده‌است.»

یکی دیگر از مشاوران املاک شهر پردیس به دیده‌بان ایران گفت که دلیل ریزش قیمت‌ها نامشخص است، با این حال قیمت‌ها دوباره بالا خواهد کشید.

رکود بی‌سابقه در بازار مسکن تهران و پردیس

بیت‌الله ستاریان، کارشناس بازار مسکن، در واکنش به این اتفاق، گفت:« مشکل عمده مسکن و پردیس، بحث راه و خدمات است، در بیشتر شهرک‌های اقماری نیز مانند هشتگرد چنین مشکلاتی وجود دارد و در واقع از این شهرک‌ها می‌توان به عنوان شهرک‌های محروم یاد کرد.»

وی در ادامه گفت:«‌ در دو ماه اخیر رکود سنگین در بازار مسکن حاکم بوده‌است و معاملات در بازار مسکن به حداقل رسیده‌است و در وضعیت رکود به طور اتفاقی در برخی از مناطق احتمال افت قیمت مسکن وجود دارد اما به صورت کلان در حال حاضر وضعیت رکود تورمی حاکم است، به این معنا که با وجود به حداقل رسیدن معاملات، روند صعودی قیمت مسکن پا برجا خواهد بود.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین