توضیح وزیر کار درباره رقم جدید یارانه‌ها
کد خبر: 7500

توضیح وزیر کار درباره رقم جدید یارانه‌ها

وزیر کار درباره طرح تشویقی دولت با افزایش یارانه‌های نقدی برای هدایت مردم به سمت استفاده از کالابرگ، درباره طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: الان این طرح ترمیم شده است و طرح جدیدی ارائه شده و به تصویب و تایید رسیده است

بیان فردا | صولت مرتضوی در پاسخ به این پرسش که بعد از گذشت ماه‌ها از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و حتی اعمال مشوق‌های دولت برای یارانه‌بگیران با افزایش رقم یارانه‌ها، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم استقبال آن‌چنانی از این طرح نداشتند. فکر می‌کنید آیا طرح کالابرگ شکست خورده و یا دلیل عدم استقبال مردم چه بوده است؟ اظهار داشت: این طرح بالاخره تازه به تازه و نو به نو می‌شود.

وی افزود: ما بر این باور هستیم که به سفره مردم توجه کنیم و یکی از سیاست‌های کلان دولت این است که در رابطه با سفره دهک‌های کم‌برخوردار و کم‌درآمد جامعه تمهیداتی داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از این تمهیدات کالابرگ است و کالابرگ نیز الزام قانونی است، یعنی حکم تکلیفی قانون است.

مرتضوی با بیان این‌که بسترهای اجرای این طرح فراهم شد، عنوان کرد: یک مرحله اجرای طرح را شروع کردیم و حالا این‌که بگوییم با استقبال مواجه نشده است؛ خیر، استقبال شده است، اما در گام اول استقبالی را که مرود انتظار ما بود، از سوی مردم محقق نشد.

وی متذکر شد: الان این طرح ترمیم شده است و طرح جدیدی ارائه شده و به تصویب و تایید رسیده است و ابلاغ کردند تا این‌که بتوانیم اقبال عمومی را نسبت به طرح کالابرگ الکترونیکی داشته باشیم.

بنا به این گزارش، آن‌طور که وزارت کار اعلام کرده، سه دهک اول تا سوم جامعه در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از کالاهای تعیین شده در سبد، می‌توانند از دریافت مابه التفاوت قیمت این کالاها نسبت به سال ۱۴۰۱ (حدود ۱۲۰ هزار تومان) برخوردار شوند.

طبق اطلاعیه وزارت کار، مردم باید این مبلغ را صرف خرید از سبد کالایی مشخص شده کنند.

بر این اساس، در مجموع میزان یارانه دریافتی یارانه بگیران سه دهک نخست یعنی حدود ۲۹ میلیون نفر با احتساب ۱۲۰ هزار تومان تشویقی دولت، ۵۲۰ هزار تومان برای هر نفر می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین