چند درصد آلودگی تهران از خودرو و موتورسیکلت است؟
کد خبر: 8447

چند درصد آلودگی تهران از خودرو و موتورسیکلت است؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران را ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌ها عنوان کرد و گفت: پلیس تنها در ایام وارونگی هوا با تخلفات معاینه فنی برخورد نمی‌کند و این قانون در تمامی روز سال اجرایی می‌شود.

بیان فردا | از پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ محمد رازقی اظهارکرد: به این صورت نیست که راننده‌ای برای خودروی خود معاینه فنی بگیرد و بگوید خوب یکسال پس دیگر خیال من راحت است، اینگونه نیست و اگر شرایط خودرو تغییر کند و دچار نقص فنی گردد معاینه فنی وی باطل می‌شود و باید دوباره برای دریافت معاینه فنی اقدام کند.

وی افزود: یکی از معضلات شهر تهران، آلودگی هوای این کلانشهر است که به تبع ترافیک و تردد وسایل نقلیه به‌وجود آمده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: حدود ۷۰ درصد آلودگی شهر تهران مربوط به وسایل نقلیه مانند خودروهای شخصی، موتورسیکلت‌ها، کامیون‌ها و سایل نقلیه عمومی و ۳۰ درصد مابقی به کارخانجات و سایر آلاینده‌ها باز می‌شود.

سرهنگ رازقی افزود: مردم این را می‌دانند که در نیمه دوم سال با توجه به پدیده وارونگی هوا در آذر، دی و بهمن که معمولا هوا آلوده است شرایط خیلی بدی را تجربه می‌کنیم و به خاطر همین آلودگی حتی مدارس هم تعطیل می‌شوند و خیلی از بیماریها مخصوصاً بیماریهای تنفسی و قلبی عروقی بیشتر می‌شود و مردم درگیر این موضوع می‌شوند.

وی افزود: به همین خاطر بحث معاینه فنی و خودروهای دودزا، موضوعی نیست که پلیس بخواهد فقط در ایام خاص به آن بپردازد و پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به نقشی که دارد و از لحاظ قانونی در طول سال نسبت به انجام وظایف خود نسبت به خودروهای آلاینده و برخورد با خودروهای دوزا اقدام می‌کند.

۲ میلیون خودرو بدلیل نداشتن معاینه فنی اعمال قانون شده‌اند

معاون پلیس راهور تهران بزرگ از اخذ پلاک خودروهای دارای نقص فنی و اعزام این خودروها به تعمیرگاه خبر داد گفت: برخورد ویژه پلیس راهور با خودروهای فاقد معاینه فنی و ابطال آن در صورت نقص فنی به طور مستمر انجام می‌شود.

سرهنگ رازقی اظهارکرد: دوربین‌هایی که در سطح شهر تهران قرار دارند به صورت مکانیزه خودروهایی که معاینه فنی ندارند را اعمال قانون می‌کنند و در ۶ ماهه امسال آمار برخورد با این تخلفات حدود ۲ میلیون خودرو بوده است.

وی افزود: پلیس راهور تهران بزرگ با جدیت بحث نداشتن معاینه فنی و برخورد با خودروهای دودزا را دنبال می‌کند و تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ، به محض مشاهد خودروی دوزدا در سطح شهر آن را متوقف و به تعمیرگاه اعزام و پلاک تعمیری به آن می‌دهیم تا خوردوی دارای نقص خود را رفع نقص کنند و پس از بازگشت خودرو توسط کارشناسان پلیس راهور بازدید و در صورت رفع نقص پلاک اصلی تحویل راننده خواهد شد.

سرهنگ رازقی بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام توان نسبت به برخورد با خودروی دودزا و آلاینده و فاقد معاینه فنی در طول سال اقدام می‌کند که از امروز و در طول هفته به صورت خاص و ویژه نسبت به این موضوع خواهد پرداخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین