خانه‌سازی در زمین‌های مازاد وزارت علوم؟
کد خبر: 8646

خانه‌سازی در زمین‌های مازاد وزارت علوم؟

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با اختصاص اراضی مازاد وزارت علوم به میزان ۳۷۸ هکتار اقدام به ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح توسعه افقی شهرها کرده‌ایم.

بیان فردا | با وجود آنکه دولت در قالب تفاهم نامه‌های مشترک با دستگاه اقدام به دریافت اراضی آن‌ها و ساخت مسکن برای کارکنان و کارمندان خود هستند و این برنامه تا به امروز در بسیاری از شهرهای کشور اجرا شده است و پیش از این هم در مراسم افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با حضور رئیس جمهور بر این موضوع تاکید شد و رئیس جمهو راعلام کرد که دولت برنامه جدی برای خانه دار کردن اساتدید و اعضای هئیت علمی دانشگاه‌ها دارد.

در همین رابطه ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۳۷۸ هکتار از اراضی وزارت علوم برای ساخت مسکن در کشور  اختصاص یافته و ظرفیت ساخت این میزان از اراضی مازاد حدود ۲۶ هزار واحد مسکونی است.

وی ادامه داد: این میزان اراضی تنها در استان‌های فارس، اصفهان، خراسان شمالی، لرستان، البرز و آذربایجان غربی برای اختصاص به طرح نهضت ملی مسکن معرفی شده و در نشست‌های آتی دانشگاه‌های سایر استان‌ها نیز اراضی مازاد خود را برای ساخت مسکن معرفی شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن  همچنین از برگزاری دهمین نشست رفع موانع و مشکلات تحویل و تحول اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها با اولویت استفاده از این اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در راستای اجرای ماده ۱۳ تفاهمنامه دوجانبه وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد و کشاورزی خبر داد.

براساس این گزارش طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی دستگاه‌ها اراضی مازاد خود را برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهند که در این زمنیه تا به امروز وزارت علوم و همچنین جهاد کشاورزی رکود دار تحویل این واحدها بوده اند.

اجرایی شدن این طرح همزمان با افزایش میزان اراضی و توسعه حریم شهرها خود می‌تواند زمنیه ساز توسعه افقی شهرها شود که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در این بخش است.

وی افزود: تعیین تکلیف در واگذاری اراضی ملی، اجرای مقررات ماده ۵۶، تعیین تکلیف قراردادهای واگذاری، احصا اطلاعات اسناد مالکیت اراضی ملی، تعریف نوعیت اراضی و نحوه درج آن‌ها در سامانه پنجره واحد و همچنین نحوه تحویل و تحول اراضی مستحدث ساحلی از جمله مواردی بود که در این نشست به آن‌ها پرداخته شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین