اجرای تنها ۲۵ درصد از نهضت ملی مسکن
کد خبر: 9082

اجرای تنها ۲۵ درصد از نهضت ملی مسکن

یک کارشناس حوزه مسکن بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار مسکن تنها ۲۵۰ هزار واحد در حال ساخت است یعنی ۲۵ درصد از یک میلیون وعده‌ داده‌شده!

 

بیان فردا | فرشید ایلاتی گفت: دولت برای ترمیم بافت‌های فرسوده در بهترین حالت تا دو سال آینده می‌تواند ۲ میلیون از این بافت ها را ترمیم و نوسازی کند که همین هم دور از دسترس است.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی نهضت ملی مسکن سهم آورده‌های مختلف متقاضیان است که به حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان می رسد؛ بسیار از مردم توانایی پرداخت این مبلغ را در شرایط فعلی اقتصادی نخواهندداشت.

این کارشناس مسکن افزود: عملکرد بانک‌ها در خصوص طرح ملی نهضت مسکن هم بسیار ناامید کننده بوده و تنها بانک مسکن با این طرح همکاری کرده و سایر بانک های کشور هیچ کمکی نکرده‌اند.

وی گفت: ضعف مهم دیگر در طرح ملی نهضت مسکن دخالت و مشارکت دادن بخش خصوصی در این طرح است، یعنی دولت نباید به بخش خصوصی به چشم یک پیمانکار نگاه کند بلکه باید زمین های بزرگی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا بخش خصوصی بتواند به صورت شهرکی و بلوکی شروع به ساخت و ساز مسکن کند.

ایلاتی اظهار داشت: در فرآیند ساخت مسکن در کشور، بخش خصوصی به تنهایی توانایی ساخت سالیانه ۵۰۰ هزار واحد مسکن در سال را دارد که باید به این پتانسیل ارزشمند توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: طرح فروش متری مسکن در بورس هم بیشتر برای درمان زخم‌های بورس مناسب است تا بازار مسکن در ایران، زیرا این طرح مردم را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در بورس تشویق می‌کند که به نظر می‌رسد برای مردم سودمند باشد، اما نکته مهم در اینجاست که این طرح نمی‌تواند یک روش برای تامین مسکن برای مردم ایران باشد و درنهایت گزینه مناسبی نخواهدبود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین