کد خبر: 13477

گفت‌وگو با محمود مهرمحمدی | آموزش و پرورش از وضعیت خیر عمومی بودن خارج شده است| نمی‌توان دم از مدرسه محوری زد اما به حرص خود برای کنترل پایان ندهیم

بیان فردا در ادامه سلسله مصاحبه‌های خود با موضوع توسعه و برنامه هفتم توسعه، با دکتر محمود مهرمحمدی، استاد دانشگاه و رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان گفت‌وگو کرده است.

بیان فردا | آوا و نما | دکتر محمود مهرمحمدی، استاد دانشگاه و رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با بیان فردا بخش‌های مربوط به آموزش و پرورش را در برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار داده و معتقد است که محیط حکمرانی کشورمان مستعد برنامه‌محوری نیست و به همین دلیل هم عمده برنامه‌های توسعه تنها حدود 30 درصد اجرا شده است.

متن کامل مصاحبه با دکتر محمود مهرمحمدی را اینجا بخوانید (کلیک کنید)

ویدیوی کامل مصاحبه با محمود مهرمحمدی در ادامه آمده است:

مهرمحمدی با اشاره به تاکید دولت بر مدرسه محوری در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز گفت: گویی دولت در بخش‌هایی از لایحه می‌خواهد کنترل را بیشتر کند، خب ما نمی‌توانیم دم از مدرسه محوری بزنیم اما به حرص خود برای کنترل پایان ندهیم.

او همچنین گفت: معتقدم در امر مدرسه‌سازی اگر دولت به یک معنا پای خود را بیرون بکشد و ریل گذاری و نظارت کند شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.  حاکمیت صددرصدی و تمامیت خواهانه و بسته را باز کنیم و این امکان را بدهیم که در عرصه «مدرسه‌داری» اتفاقات دیگری رقم بخورد تا شاهد تکثر باشیم.  

به عقیده این استاد دانشگاه، آموزش و پرورش امروز ما طبقاتی است و از وضعیت خیر عمومی بودن خارج شده است و افرادی که وضعیت رفاهی بهتری دارند از آموزش و پرورش بهتری برخوردار خواهند بود و نصیب فرزندان متعلق به دهک‌های پایین از فرصت‌های آموزش و پرورشی خیلی ضعیف است.

مهرمحمدی همچنین تاکید کرد:  نمی‌توان دم از مدرسه محوری زد اما به حرص خود برای کنترل پایان ندهیم. این حرص و ولع دستگاه مرکزی آموزش و پرورش است که باعث می‌شود همه چیز را از بالا به مدارس دیکته کنند.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

پربازدیدترین