کد خبر: 12636
گفت‌وگو با محمدرضا واعظ مهدوی درباره برنامه هفتم توسعه

تیزر | برنامه توسعه در خدمت سرمایه‌داری

ویدیوی کامل روز یکشنبه ۵ آذر در بیان فردا منتشر می‌شود

محمدرضا واعظ مهدوی، نظریه پرداز اقتصاد معتقد است که به مرور زمان برنامه‌های توسعه در کشورما به جای آنکه در خدمت فقرا و طبقه فرودست جامعه باشد، در خدمت سرمایه‌داری درآمده است.

بیان فردا | گروه حکمرانی |  محمدرضا واعظ مهدوی، نظریه پرداز اقتصاد سلامت در گفت‌وگو با بیان فردا به تشریح نقطه نظرات خود درباره بخش‌های رفاهی برنامه هفتم توسعه که هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، پرداخته است.

واعظ مهدوی برنامه‌های توسعه را برنامه‌ای در خدمت سرمایه‌داری می‌داند و معتقد است که برخی از سیاست‌های غلط منجر به تشدید فقر در جامعه شده است.

مدیرعامل بنیاد هاسب در این گفت‌وگو معتقد است که دولت روی صندلی گرانی نشسته است. او همچنین تورم را بزرگترین عامل فقیرشدن فقر دانست و گفت که به مرور زمان دولت ارزانی تبدیل شده است به دولت گرانی.

این نظریه پرداز اقتصاد سلامت می‌گوید «بالاخره یک روزی باید بفهیمیم برخی از سیاست‌های ما غلط است» و «اینکه گفته می‌شود دولت باید کوچک شود، یک اندیشه انحرافی است» چرا که با کوچک شدن دولت ابتدا بخش سلامت  و آموزش کوچک می‌شود و نتیجه این کوچک‌سازی نیز کوچک شدن سفره فقرا و اقشار کم درآمد جامعه خواهد بود.

ویدیوی کامل گفت‌وگوی بیان فردا با دکتر واعظ مهدوی را روز یکشنبه ۵ آذر در رسانه بیان فردا ببینید. تیزر این گفت‌وگو در ادامه آمده است:

انتهای پیام

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین