کد خبر: 14381

بخش دوم و پایانی مناظره امیدی و میدری | افزایش سن بازنشستگی خوب یا بد؟

احمد میدری، اقتصاددان و رضا امیدی، جامعه‌شناس به عنوان موافق و مخالف افزایش سن بازنشستگی در بخش میزگرد بیان فردا به بیان نظرات خود در این خصوص پرداخته و راهکارهایی را برای بهبود شرایط بازنشستگان ارائه دادند.

بیان فردا | آوا و نما | افزایش ‌‌سن ‌‌بازنشستگی ‌‌در روزهای اخیر ‌‌حواشی ‌‌و ‌‌جنجال ‌‌های ‌‌بسیاری ‌‌را ‌‌به ‌‌دنبال ‌‌داشته است. در این میان گرچه اکثریت جامعه و حتی برخی از مسئولان فعلی کشور از این موضوع انتقاد کرده بودند، اما این تصمیم ‌‌موافقانی هم دارد که اجرای آن درست می‌دانند.

رسانه ‌‌«بیان ‌‌فردا» ‌‌در راستای بررسی کارشناسی و به‌دور از جنجال‌های سیاسی به ‌‌بررسی ‌‌این ‌‌موضوع از منظر یک موافق و یک مخالف پرداخته است. ‌‌«احمد ‌‌میدری» اقتصاددان، مدیر اندیشکده مقابله با فقر و نابرابری‌‌ و ‌‌«رضا ‌‌امیدی»، جامعه شناس، صاحبنظر توسعه و سیاست‌گذاری اجتماعی به عنوان موافق و مخالف این تصمیم در مناظره بیان فردا به شرح نظرات خود در این خصوص پرداخته‌اند.

متن مکتوب این مصاحبه را اینجا بخوانید (کلیک کنید)

بخش اول ویدیوی این مناظره را اینجا ببینید (کلیک کنید)

بخش دوم  این مناظره در ادامه آمده است:

 

در بخش نخست این گفت‌وگو میدری که موافق این تصمیم است، گفت معتقد است که با افزایش سن بازنشستگی باید جامعه مدنی فعال شده و دیگر مطالبات این حوزه را پگیری کند. به عقیده او باید افزایش سن بازنشستگی را بهانه‌ای برای گفتمان سازی کنیم.

امیدی هم در مخالفت با افزایش سن بازنشستگی اعلام کرد که براین باور است که اصلاح نظام بازنشستگی از بدترین نقطه آغاز شده و این اقدام نیز در راستای تصمیماتی است که به نام کوچک‌سازی دولت منجر به حقیر کردن آن شده است.

در بخش دوم نیز میدری در بیان دلایل خود برای موافقت با این تصمیم و توضیح درباره چرایی ضرورت فعال شدن جامعه مدنی گفت: میزان تشکل یافتگی جامعه صنفی ما تعیین کننده امتیازی است که از حکومت می‌گیرد.

امیدی نیز در بیان مخالفتش تصریح کرد: باید یک سری خدمات پایه برای همه افراد ایجاد کنیم و باید جلوی نابرابری‌های هک شده در جامعه را گرفت.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

پربازدیدترین