صدای مرموز و شبح‌وار که اهالی این منطقه را بیدار نگه می‌دارد
کد خبر: 12604

صدای مرموز و شبح‌وار که اهالی این منطقه را بیدار نگه می‌دارد

ساکنان منطقه‌ای در ایرلند شمالی از یک صدای مرموز و شبح‌وار که شب‌ها در شهر می‌پیچد، شکایت دارند. اهالی این ناحیه می‌گویند که این صدای آزاردهنده، خواب را از چشمان آنها ربوده است و شب‌ها بیدار نگهشان می‌دارد.

این صدای مرموز و رعب‌آور که به‌مثابه صدای زمزمه یا صدای اشباح در فیلم‌های ترسناک توصیف می‌شود، اغلب بین ساعت ۱۰ شب تا اواسط نیمه‌شب در شهرستان اوماگ، واقع در ایرلند شمالی شنیده می‌شود. شورای شهر اوماگ نیز اظهار داشت که این صدا هفته‌هاست که خواب شبانه ساکنان را مختل کرده است.

مسئولان شهری در این‌باره اعلام کردند: «به دلیل وسعت منطقه‌ای که صدا در آن گزارش شده، تعیین منبع دقیق صدا دشوار است، اما کارشناسان در حال بررسی عوامل احتمالی و استفاده از تجهیزات تخصصی جهت شناسایی منبع صدا هستند.»

هم‌چنین گزارش‌هایی مشابه این پدیده طی سال‌های گذشته در سرتاسر جهان منتشر شده است و علی‌رغم تجربیات متعدد در زمینه شناخت انواع نویز و صداهای مزاحم، هنوز دقیقاً مشخص نیست که چه عاملی باعث این اتفاق آزاردهنده می‌شود؛ صدایی که شب‌ها به یکباره در یک منطقه وسیع پخش می‌شود و خواب و آسایش مردم را بر هم می‌زند. این پدیده چندین دهه است که در نقاط مختلف جهان در حال رخ دادن است. در آمریکای شمالی، استرالیا و اروپا نیز گزارش‌هایی از این صدای عجیب، مرموز و آزاردهنده، بدون اینکه منبع آن قابل تشخیص باشد، ثبت شده است.

گزارش‌هایی که اخیراً از شهر کوچک اوماگ منتشر شده است، نشان می‌دهد که این صدا در آغاز شبیه یک زمزمه مداوم و با فرکانس پایین است و در نیمه‌های شب بلندتر می‌شود و گویی قصد متوقف شدن ندارد.

برخی می‌گویند شاید این یک پدیده فصلی یا مربوط به آب و هوا باشد، اما از طرفی ممکن است اتفاق ساده‌ای هم نباشد و منابع و عوامل متعددی در ایجاد آن نقش داشته باشند.

 

منابع: popularmechanics ، upi

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین