کرونا از علل اصلی افزایش ابتلا به دیابت در کشور
کد خبر: 10599

کرونا از علل اصلی افزایش ابتلا به دیابت در کشور

معاون دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: سالمندی از علت های اصلی افزایش ابتلا به انواع دیابت است.

بیان فردا | معاون دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: سالمندی از علت های اصلی افزایش ابتلا به انواع دیابت است.

علیرضا مهدوی گفت: بررسی ها نشان می دهند که ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال در کشور مبتلا به دیابت هستند. این آمار نسبت به مطالعه قبلی کشور در سال ۹۵ ، حدود ۱۱ درصد افزایش در میزان ابتلای افراد را نشان می دهند.

او گفت: سالمندی و پیر شدن جمعیت از علت های اصلی افزایش ابتلا به انواع بیماری دیابت در افراد هستند. متولدان دهه شصت نیز با افزایش سن و رسیدن به میانسالی می توانند در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت باشند.

معاون دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: بررسی نشان می دهند که شیوع بیماری کرونا سبب بروز بیماری دیابت به ویژه دیابت نوع اول در افراد و بالطبع افزایش آمار بیماران دیابتی شده است.

او ادامه داد: پاندمی بیماری کرونا تاثیر منفی بر روی سبک زندگی مردم گذاشت و مسائلی مانند کاهش تحرک مردم و خانه نشینی تحت تاثیر عارضه کرونا اتفاق افتادند.

مهدوی افزود: میانگین قند خون افراد در شرایط ناشتا در جامعه آماری بالاتر از ۱۰۰ و متوسط فشار خون افراد بالای ۲۵ سال حدود ۱۲۵ است.

معاون دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: بررسی های جدید نشان می دهند که اضافه وزن حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است. چاقی در بین افراد در کشور، حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

او گفت: یکی از اهداف برنامه نظام سلامت این بود که افزایش شیوع چاقی و دیابت را در کشور به صفر برسانیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین