دستور ریختن زباله در نمایشگاه بین المللی صادر شد؟!
کد خبر: 10185

دستور ریختن زباله در نمایشگاه بین المللی صادر شد؟!

همه ایرانیان سال هاست با ویدئوهای ریختن زباله های ساختمانی توسط شهرداری ها مقابل درب ورودی ادارات و شرکت های آشنا هستند. اما اتفاقی که روز گذشته در شورای شهر تهران در دستور کار قرار گرفت؛ دستور رسمی برای ریختن زباله مقابل نمایشگاه بین المللی تهران است.

بیان فردا | نبرد سنگین میان مدیریت شهری تهران با نمایشگاه بین الملی این شهر وارد فاز محاصره کامل نمایشگاه بین المللی و قطع راه های دسترسی این شرکت به بقیه نقاط تهران شده است. روز گذشته در جلسه شورای شهر تهران تمام روش های غیر علنی و غیر رسمی و البته غیرقانونی شهرداری ها برای دریافت طلب از مردم، ادارات و شرکت ها شکل علنی پیدا کرد. رئیس شورا از ریختن زباله بر سر راه های دسترسی خبر داد، عضو دیگر شورا از محاصره کامل این نقطه از تهران و ندادن خدمات و رئیس کمیسیون شهرسازی هم از روش عجیب «ایجاد پروژه  برای مسدود کردن دسترسی» برای نمایشگاه بین المللی خبر داد.

همه ایرانیان سال هاست با ویدئوهای ریختن زباله های ساختمانی توسط شهرداری ها مقابل درب ورودی ادارات و شرکت های آشنا هستند.

اما اتفاقی که روز گذشته در شورای شهر تهران در دستور کار قرار گرفت؛ دستور رسمی برای ریختن زباله مقابل نمایشگاه بین المللی تهران است. یکی از روش های مرسوم شهرداری ها  برای دریافت طلب های خود و مخالفت با نهادها و ادرات ریختن زباله های ساختمانی، ایجاد پروژه و موانع برای این ادارات است.

 این روش مرسوم در شهرستان ها و تهران پیرو یک الگوی تکراری و البته غیر رسمی بود. اما روز گذشته مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به صورت رسمی و علنی از «از ریختن زیاله ساختمانی مقابل نمایشگاه بین الملی تهران» به عنوان پاتک سنگین شورای ششم رونمایی کرد. در همین جلسه مهدی عباسی از «ایجاد پروژه  برای مسدود کردن دسترسی» به عنوان ابزار محاصره نمایشگاه بین الملی نام برد!

جزییات نقشه محاصره نمایشگاه ین الملی تهران 

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا در جریان بررسی طرح یک فوریتی پیرامون وضعیت نمایشگاه بین‌المللی تهران، با بیان اینکه بر اساس این طرح هرگونه تبلیغات در فضاهای شهری در رابطه با برگزاری نمایشگاه ها در نمایشگاه بین المللی ممنوع است، اظهار کرد: سازمان زیباسازی باید مکاتبات لازم را در این خصوص با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهد و نتایج آن را به شورا ارائه کند.

چمران در ادامه به تشریح نقشه عملیاتی برای محاصره نمایشگاه بین المللی خبر داد: ریختن زباله مقابل نمایشگاه، تشکیل دیوار انسانی توسط سازمان های مردم نهاد و حتی خوابیدن مقابل نمایشگاه از جمله اقدامات برخوردی برای مقابله با برگزاری نمایشگاه ها خواهد بود.

تشکری هاشمیعضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم با تاکید بر تصمیم گیری صریح در این موضوع تأکید کرد: مسدود کردن تمام ورودی ها به این ساختمان غیرقانونی و مزاحم باید دنبال شود؛ از سویی دیگر نیز ممنوعیت برگزاری و کمک های مادی و معنوی به غرفه های حاضر در نمایشگاه بین المللی و مصلی اعمال شود.

اجرای پروژه با هدف مسدود سازی فضاهای شهری

اما اظهار نظر مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از همه جالب تر و البته عجیب تر بود وی  با بیان اینکه منطقه سه می تواند پروژه هایی را کنار نمایشگاه تعریف و اجرایی کند، یادآور شد: ما برای اجرای پروژه ها بخشی از فضاهای شهری را مسدود می کنیم و نمایشگاه نیز برای اجرای طرح ها مسدود شود.

البته این اعضای این شورا مانند چمران و تشکری هاشمی، قائمی  و شخص مهدی عباسی پیشتر هم نظرات عجیبی در اجرای پروژه های شهری داشته اند اما اعلام رسمی ایجاد «پروژه عمرانی» توسط این عضو با هدف خرابکاری و محدودیت دسترسی پشت تریبون اظهار نظری عجیب و قابل تامل است. هر چند این عضو شورا هم پیشتر پاسخگوی اظهارات و اقدامات عجیب خود مانند استخدام ها در دفتر و سفر های خارجی همراه شهردار و... نبوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین