آمار جالب از رای‌گیری توپ طلا؛ چه کسانی به مسی رای دادند؟
کد خبر: 11235

آمار جالب از رای‌گیری توپ طلا؛ چه کسانی به مسی رای دادند؟

مسی هفته پیش برنده توپ طلا شد و طبق معمول بحث‌های جانبی در مورد اینکه آیا او استحقاق این جایزه را داشت یا بالون دور باید به هالند می‌رسید، شکل گرفت.

بیان فردا | روز گذشته فرانس فوتبال ریزآرای هیات داوری شامل خبرنگارانی از سراسر دنیا را منتشر کرد که حاوی نکات جالبی بود.  بسیاری از رسانه‌ها تیتر زدند حتی نزدیک نیست! به معنای اینکه مسی خیلی جلوتر از هالند این جایزه را به خانه برده است. در واقع آرای توپ طلای لیونل مسی درحالی فاش شد که ستاره اینترمیامی کیلومترها بالاتر از ارلینگ هالند در رده‌بندی امتیازات نهایی کار را به پایان رساند. در پایان مراسم فرانس فوتبال لیونل مسی همان‌طور که انتظار می‌رفت ارلینگ هالند را شکست داد و جایزه توپ طلای مردان 2023 را دریافت کرد، اما بررسی آرا جزییات جالبی دارد مثلا اینکه انگلیس به مسی رای داد و فرانسه عوض رای دادن به امباپه به هالند رای داد!

در اطلاعات فاش شده توسط چندین رسانه از جمله فابریزیو رومانو، مسی 105 رای بیشتر از هالند به دست آورد تا برنده جام جهانی هشتمین توپ طلای خود را به دست آورد.

آرژانتینی 462 امتیاز و مهاجم جوان نروژی 357 امتیاز به دست آورد. خبرنگاران از 100 کشور برتر در رده‌بندی مردان فیفا به این رای دادند که چه کسی باید برنده جایزه شود. شاید تعجب‌آور باشد که با توجه به گلزنی هالند در فصل گذشته لیگ برتر، هنری وینتر نماینده انگلیس به مسی رای داد. از ایران هم سیامک رحمانی که به‌طور سنتی در رای‌گیری توپ طلا شرکت می‌کند رای اول خود را به لیونل مسی داده است و در آرای بعدی خود هالند و امباپه را قرار داده است؛ همان رده‌بندی نهایی توپ طلا!

برخی کشورهای دیگر هم که بین ده نفر نهایی نامزد داشتند به جای رای دادن به بازیکن کشور خودشان به فرد دیگری رای دادند. مثلا خبرنگار نیجریه، مسی را به ویکتور اوسیمن ترجیح داده که نشان می‌دهد این فرد واقعیت را بر احساسات ترجیح داده است. همین‌طور خبرنگار اسپانیایی که می‌توانست به رودری رای بدهد مسی را برگزیده است. در این بین به رای خبرنگار برزیلی که به وینیسیوس رای نداده و به ستاره کشور دشمن فوتبالی رای داده هم جالب‌توجه است.

مسی و هم‌تیمی‌هایش در اینتر میامی در یک بازی دوستانه در تاریخ 10 نوامبر به مصاف نیویورک سیتی خواهند رفت، مسابقه‌ای که برای جشن گرفتن توپ طلای لئو برگزار می‌شود. این بازیکن 36 ساله سپس در اواخر این ماه کاپیتان آرژانتین در مقدماتی جام جهانی مقابل اروگوئه و برزیل خواهد بود.

لیونل مسی اخیرا در مورد احتمال بازنشستگی‌اش در گفت‌وگو با روزنامه اکیپ فرانسه درباره آینده‌اش در تیم ملی آرژانتین گفت: جام جهانی ۲۰۲۶ با توجه به سنی که در آن زمان خواهم داشت، به نظر دشوار می‌رسد اما باید ببینیم.

او همچنین درباره احتمال بازگشتش به بارسلونا هم گفت: می‌توانستم به بارسلونا برگردم اما این اتفاق نیفتاد. من به بازگشت به بارسا فکر می‌کردم، اینکه آنجا زندگی کنم و همان‌جا بازنشسته شوم؛ همان‌طور که همیشه می‌خواستم اما... ممکن نبود.

اظهارنظر جدید مسی به این معنی است که طرفداران فوتبال می‌توانند او را در جام جهانی ۲۰۲۶ هم ببینند. جام جهانی آتی قرار است در امریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود. اکنون برای ستاره اینترمیامی مهم است که آمادگی‌اش را در بازی‌های آینده تیم ملی ثابت کند. کوپاآمه‌ریکا در سال آینده نیز می‌تواند نقش مهمی در تعیین آینده لیونل مسی داشته باشد.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین