افزایش هزینه دارویی بیماران دیابتی/ ۲ قلم انسولین ۱۰۰۰ میلیارد تومان
کد خبر: 12742

افزایش هزینه دارویی بیماران دیابتی/ ۲ قلم انسولین ۱۰۰۰ میلیارد تومان

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بالاترین هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت در سال جاری متعلق به ۲ قلم انسولین به میزان یک هزار میلیارد تومان است که نشانه هزینه‌های رو به افزایش داروهای بیماران دیابتی است.

 

بیان فردا | فرشید عابدی درباره اقدامات صورت گرفته در پیشگیری از دیابت اظهارداشت: مهمترین عامل در پیشگیری از دیابت اصلاح سبک زندگی است، در این مساله چند حوزه اهمیت دارد. درگام اول تغذیه سالم مورد توجه بوده و باید بپذیریم که تغذیه سالم و مبتنی بر سبد غذایی بومی یکی از مهم ترین اصلاحاتی است که باید انجام شود.

وی تاکید کرد: طبق آمار ارائه شده در بحث اضافه وزن در کودکان در بین کشورهای دنیا رتبه پنجم و در منطقه رتبه اول را داریم، بدون تردید برای جلوگیری از دیابت باید غذای کودکان دارای کالری مناسب بوده و از مصرف غذاهای پرکالری اجتناب گردد.

عابدی تصریح کرد: گام دوم در پیشگیری از دیابت فعالیت های فیزیکی و ورزش است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، البته باید امکانات و الزامات لازم را در این خصوص فراهم کرد.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: همچنین باید آموزش را به عنوان تغییر نگاه و نگرش در بیماران دیابتی در اولویت قرار داد. تا به این مساله توجه نشود، پیشگیری در دیابت رخ نخواهد داد. آموزش و اطلاع رسانی همسو بوده و زمانی اطلاع رسانی موفق است که منجر به یادگیری در افراد شود.

وی گفت: شناسایی افراد در معرض ابتلا به دیابت هم باید مد نظر قرار گیرد. لذا در این رابطه استفاده از ظرفیت پزشک خانواده نیز اهمیت دارد، طبق آمار بالاترین هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت در سال جاری متعلق به ۲ قلم انسولین به میزان یک هزار میلیارد تومان بوده که نشانه هزینه های رو به افزایش داروهای بیماران دیابتی است. همچنین در سال گذشته حدود ۲ همت برای همه انسولین ها هزینه پرداخت شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین