اگر می‌توانید حشرات را در این عکس پیدا کنید!/ عکس
کد خبر: 12845

اگر می‌توانید حشرات را در این عکس پیدا کنید!/ عکس

حشراتی که در این گزارش از آن‌ها یاد شده‌است، استادان استتار هستند.

دنیای حشرات مملو از موجوداتی است که عملاً اصول پنهان‌کاری را به یک شکل هنری ارتقا داده‌اند. برای شکارچیان و شکارها به طور یکسان، استتار یک ابزار حیاتی برای بقا است، با رنگ‌آمیزی، طرح‌بندی و حتی شکل فیزیکی، همه نقش‌هایی را ایفا می‌کنند که به حشرات کمک می‌کنند تا خود را از شکارچیان خود پنهان کنند.

بسیاری از حشرات نه تنها در ترکیب شدن با زیستگاه طبیعی بلکه در تقلید آشکار نیز خوب هستند. آنها دارای رنگ‌ها، الگوها و ویژگی‌های دیگری هستند که به آنها اجازه می‌دهد با دقت شگفت‌انگیزی به موجودات یا اشیاء دیگر شبیه باشند.

فهرست کردن تمام حشرات شگفت انگیزی که تکامل یافته‌اند تا در معرض دید عموم پنهان شوند، به یک کتاب نیاز دارد.

چوبک سانان

اگر می‌توانید حشرات را در این عکس پیدا کنید!/ عکس

این حشره شهرت خود را به دلیل استتارش به دست آورده. حشرات چوبی که متعلق به راسته Phasmodea هستند، تقریباً در تمام قاره های جهان زندگی می کنند. حدود 3000 گونه مختلف وجود دارد و به طور شگفت انگیزی تمایل دارند در زیستگاه های جنگلی زندگی کنند، جایی که برای فرار از دست شکارچیان کار عجیبی را انجام می دهند و از چوب، شاخه ها و گاهی اوقات برگ تقلید می کنند. حشرات چوبی که از نیم اینچ تا دو فوت طول دارند، برای انسان بی ضرر هستند و برخی از افراد حتی آنها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند.

سوسک‌های برگ

اگر می‌توانید حشرات را در این عکس پیدا کنید!/ عکس

سوسک های برگ منبع غذایی خود، یک برگ واقعی، را به شکلی از استتار تبدیل می کنند.

در حین تغذیه، سوسک‌های بالغ با خوردن برگ‌ها به روشی بسیار خاص، تشخیص خود را سخت‌تر می‌کنند. آنها سوراخ های متعددی با اندازه نسبتاً یکنواخت، متناسب با بدن خود ایجاد کردند. محققان خاطرنشان کردند: «وجود حفره‌ها جستجوی بصری شکارچیان را سخت‌تر می‌کند.»

لافاریا

اگر می‌توانید حشرات را در این عکس پیدا کنید!/ عکس

مگس‌های سارق که به مگس‌های قاتل نیز معروف هستند، شکارچیانی دیدنی هستند. آنها سریع و کشنده هستند و می‌توانند طعمه هایی را که بسیار بزرگتر از آنها هستند، بگیرند و بکشند. در حالی که آنها طعمه‌ای به بزرگی انسان شکار نمی‌کنند، اما بیش از آن می‌توانند تأثیر بگذارند. اگر در مسیر مگس دزد قرار بگیرید، ممکن است شما را گاز بگیرد و آسیب ببیند. مگس ها بزاق سمی تولید می کنند که پس از تزریق آن به شما قطعا آن را احساس خواهید کرد.

نزدیک به 7000 گونه مختلف مگس سارق در جهان وجود دارد و در حالی که همه آنها هنر کشتن را به کمال رسانده اند، حداقل چند گونه از مگس های سارق نیز کار استادانه ای در تطبیق برای تقلید رنگ، راه راه و ظاهر زنبورها و زنبورهایی که می خورند انجام داده اند. این تغییر شکل معامله برد برد است و به آن‌ها اجازه می‌دهد با تغییر شکل و درآمدن به شکل زنبور در نزدیکی لانه‌های زنبور قرار گیرند و به شکار بپردازند.

منبع: discovermagazine

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین