کد خبر: 3413

اعلام آماده‌باش برای بارندگی‌ها در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر آماده باش شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و آماده باش ۱۰۰ درصدی دستگاه‌های مرتبط برای بارش برف و باران در این استان تاکید کرد.

بیان فردا | حامد یزدی مهر بعدازظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران، رعد و برق، احتمال کولاک برف، رخداد مه، کاهش دید و با احتمال تگرگ در استان تهران، گفت: از روز شنبه ۲۲ بهمن تا دوشنبه ۲۴ بهمن پیش بینی برای بارش برف و باران در استان تهران شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در مسیرهای کوهستانی، احتمال انسداد محورهای روستایی در اثر شدت بارش برف یا باران، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال اختلال در فعالیت‌های عمرانی، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال رخداد بهمن و احتمال اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز در این مدت دور از ذهن نیست.

 

وی خواستار پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت لزوم مجهز به ادوات زمستانی شد و گفت: احتیاط و ترجیحاً اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق، عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری و پاکسازی دهانه پل‌ها توصیه می‌شود.

 

یزدی مهر به دستورالعمل مدیریت عملیات زمستانی در شهرها اشاره کرد و افزود: هدف اصلی این دستورالعمل پیشگیری و آمادگی در مواجهه با پیامدهای ناشی از بارش برف در شهرهای کشور است و باید فراهم سازی شرایط ایمن برای عبور و مرور شهروندان در زمان بعد از بارش مورد توجه باشد تا مردم به کمترین زحمت ناشی از بارش‌ها نیفتند.

وی گفت: لازم است، شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان تهران تجهیزات و امکانات مورد نیاز جهت پاکسازی سریع معابر و فضاهای عمومی ناشی از بارش برف را در حالت آماده باش ۱۰۰ درصدی نگه دارند، تا به سرعت وارد عمل شده و اقدامات لازم انجام شود.

این مسئول مدیریت بحران استان تهران همچنین بر آماده باش نیروهای متخصص شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و سازمان‌های مرتبط در روزهای ذکر شده تاکید کرد و ادامه داد: باید وظایف تخصصی هر یک از این افراد تعیین شده و با اجرای برنامه‌های پیشگیری و یخ زدایی در سطح معابر شهری، اثرات ثانویه را کاهش داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن دعوت از شهروندان برای حضور در راهپیمایی به برپایی میز خدمت در روز ۲۲ بهمن ماه اشاره و عنوان کرد: اداره کل مدیریت بحران برای فردا ۲۲ بهمن در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی در خدمت شهروندان تهرانی خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین