هشدارهای پلیس راهور به رانندگان و عابران پیاده در روز برفی/ موتورسواری ممنوع
کد خبر: 3441

هشدارهای پلیس راهور به رانندگان و عابران پیاده در روز برفی/ موتورسواری ممنوع

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به بارش برف در معابر شهر تهران توصیه‌ها و هشدارهایی را به رانندگان و عابران پیاده ارائه کرد.

بیان فردا | سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: با اشاره به بارش برف در نقاط مختلف شهر تهران گفت: برابر گزارش‌های دریافتی در حال حاضر در بسیاری از معابر شهر تهران به خصوص معابر نیمه شمالی این شهر شاهد بارش برف هستیم. همانطور که می‌دانید در شرایط برفی علاوه بر آنکه شاهد لغزندگی معابر هستیم، دید رانندگان نیز کاهش پیدا می‌کند. در همین راستا نیز توصیه همیشگی به رانندگان این است که با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و دقت کافی به اطراف خود داشته باشند.

شریفی با تاکید بر اینکه در  این شرایط  به هیچ عنوان نباید از  موتورسیکلت برای تردد در معابر استفاده شود، گفت: تردد موتورسیکلت سواران برابر ماده 169 آیین نامه راهور در سطح معابر لغزنده و حین بارندگی ممنوع است لذا به موتورسواران توصیه می شود از تردد و حرکت در معابر به‌ویژه هنگام بارندگی پرهیز کنند. موتورسیکلت دو چرخ دارد و به همین دلیل نیز هم وسیله نقلیه و هم راکب و ترک‌نشینن آن نسبت به دیگر وسایل نقلیه  آسیب پذیرترند.

وی با بیان اینکه توصیه پلیس به رانندگان و دیگر کاربران ترافیکی این است که در این شرایط تا حد امکان از تردد غیرضروری پرهیز کنند، گفت: رانندگانی که قصد تردد از معابر شمالی تهران به خصوص در مناطق شمیرانات و کوهپایه‌ای را دارند، حتما زنجیرچرخ داشته باشند.   رعایت فاصله طولی به خودروی مقابله و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز نیز موضوع مهمی است که رعایت آن توصیه می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه رانندگان باید از سالم بودن برف پاک‌کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند، گفت: عابران پیاده نیز توجه داشته باشند که برای عبور از عرض معابر حتما از گذرگاه‌های عابرپیاده استفاده کنند. ایستادن در حاشیه ناامن راه و عبور غیرمجاز از عرض مسیر احتمال برخورد وسایل نقلیه با آنان را افزایش می‌دهد.

شریفی با بیان اینکه در روزهای بارانی و به خصوص برفی احتمال افزایش حجم ترافیک به دلیل تمایل بیشتر به استفاده از وسایل نقلیه شخصی، لغزندگی معابر و کاهش سرعت متوسط و افزایش احتمال وقوع تصادفات بیشتر است، گفت: در همین راستا نیز شهروندان محترم باید دقت داشته باشند که زمان بیشتری را نسبت به روزهای قبل برای رسیدن به مقصد در نظر داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین به عابران پیاده نیز توصیه کرد که در طول روز از پوشیدن لباس‌های سفید که ممکن است شناسایی و رویت آنان در شرایط برفی را دشوار کند، پرهیز کنند. همچنین کفش مناسب پوشیده از تردد در حاشیه راه‌ها پرهیز کنند. همچنین با دقت بیشتری حرکت کرده و مراقب لیز خوردن باشند. پرهیز از برف بازی در خیابان یا حاشیه بزرگراه‌ها و معابر نیز توصیه دیگر پلیس به عابران پیاده است.

به گفته وی، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی از ساعات اولیه صبح امروز در معابر تهران مستقر بوده و نسبت به مدیریت و روانسازی ترافیک اقدام کرده‌اند. همچنین ترافیک پایتخت نیز به شکل هوشمند از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ رصد می‌شود.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین