چرا مساجد و روحانیون در برابر مشکلات مردم و این همه فساد ساکت هستند؟
کد خبر: 8168

چرا مساجد و روحانیون در برابر مشکلات مردم و این همه فساد ساکت هستند؟

روزنامه توسعه ایرانی نوشت: وقتی که مردم این همه مشکل دارند و این همه فساد را مشاهده می‌کنند، چرا مساجد و روحانیون و ... ساکت هستند؟ همین امر موجب دور شدن تدریجی مردم از مساجد و روحانیون مستقر در مساجد شده است.

 

بیان فردا | روزنامه توسعه ایرانی علت خلوت شدن مساجد را بررسی کرده است.

این روزها گاهی که در زمزمه‌های رایج بین مردم دقیق‌تر می‌شوید، می‌بینید که گاه از خلوت شدن مساجد و کم‌رنگ‌تر شدن حضور در مناسک دینی و چیزهایی از این قبیل می‌گویند. مهمترین دلیل چیست؟ شاید در بخشی از سریال‌های مذهبی و دینی، همچون مختارنامه و امام علی‌ علیه‌السلام دیده باشید که مساجد، جایی برای اعتراض مردم عادی بوده و اغلب، افرادی که به وضعیت کلی و حکومتی معترض بوده‌اند، در این‌جا اعتراض خود را ابراز می‌کردند. این در حالی است که امروزه یکی از نقدهای مهم مردم به روحانیون و حوزه‌های علمیه و مساجد، این است که چرا در برابر سوء کارکردهای حاکمیتی، صدایی از آن‌ها بر نمی‌خیزد؟

این روزنامه در ادامه نوشته است: وقتی که مردم این همه مشکل دارند و این همه فساد را مشاهده می‌کنند، چرا مساجد و روحانیون و ... ساکت هستند؟ همین امر موجب دور شدن تدریجی مردم از مساجد و روحانیون مستقر در مساجد شده است. نکته خاص‌تر این‌که اگر مسجدی و روحانی‌ای و ... هم پیدا شود که نقدی وارد کند، هم از طرف طیف مذهبی‌های طرفدار حاکمیت مورد هجمه قرار می‌گیرد و هم باید در انتظار برخوردهای احتمالی باشد. همه این‌ها، یعنی مسجد از عنصر زنده بودن و نقادی خود خالی می‌شود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین