ایران، حمله کلامی آمریکا را پاسخ داد
کد خبر: 10930

ایران، حمله کلامی آمریکا را پاسخ داد

جدال و درگیری لفظی میان مقامات ایران و آمریکا بر سر جنگ اسرائل و حماس در نوار غزه خبرساز شده است.

بیان فردا | جدال و درگیری لفظی میان مقامات ایران و آمریکا بر سر جنگ اسرائل و حماس در نوار غزه  خبرساز شده است.

 معاون اول رییس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی با صحه گذاشتن بر موضع واشنگتن درباره نقش ایران در تحولات تنش‌زای اخیر منطقه، مدعی شد که رییس جمهور آمریکا هشداری صریح به ایران و «نیروهای نیابتی آن» در منطقه داده است.

«کامالا هریس» معاون اول رییس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا هشداری صریح  و در یک کلمه به ایران و «نیروهای نیابتی» آن، از جمله حماس منتقل کرده است که «نکنید.»

او که با شبکه سی‌بی‌اس گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: «یک کلمه، خیلی هم صریح.»

هریس گفت:  «ما،مطلقا، هیچ قصد یا برنامه‌ای برای اعزام نظامیان به اسراییل یا غزه نداریم.»

پیشتر نیز کاخ سفید مدعی شده بود بایدن پیام مستقیمی در این باره به ایران داده است.

ادعای پیام مستقیم بایدن به رهبری ایران در حالی از سوی مقامات کاخ سفید و رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود که «محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با تکذیب این ادعا گفت: «پیام های ارسالی آمریکا نه خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و نه چیزی جز درخواست و تقاضا از ایران. اگر بایدن فکر می کند که به ایران هشدار داده بهتر است از تیمش بخواهد متن نهایی پیام ها را به وی نشان دهند.»

پاسخ تند سخنگوی وزارت امور خارجه به تهدید بایدن

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات مقامات آمریکایی و موضوع پیام جو بایدن به ایران از جمله اظهارات اخیر کاملا هریس نیز اظهار داشت: پاسخ من هم یک جمله در دو کلمه است. بس کنید.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره خبر منتشر شده توسط یک رسانه مبنی بر لغو مذاکره ایران و آمریکا در عمان اظهار داشت: موضوع مذاکرات در چارچوب تعریف شده و به ویژه ابتکار عمل سلطان عمان از نظر ما باز و مفتوح است و طبیعتا شرایط جاری و اهمیت قضیه فلسطین و تاثیرات آن در حوزه منطقه ای و بین‌المللی که اولویت‌ها را جا به جا کرده می‌تواند در برخی موضوعات تاثیر بگذارد و یا تقدم و تاخری ایجاد کند.

ایران به اصل مذاکره برای بازگشت مسؤولانه و متعهدانه و تمام عیار همه طرف‌ها از جمله آمریکا به توافق پایبند است و اگر شرایط اقتضا کند این مسیر را همچون سابق دنبال می‌کند و این مسیر پویاست و ممکن است احیانا شتاب یا کندی در نتیجه برخی تحولات در آن ایجاد شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین