خاطره ابتکار از روز اول تسخیر لانه جاسوسی
کد خبر: 11193

خاطره ابتکار از روز اول تسخیر لانه جاسوسی

معصومه ابتکار گفت: بر خلاف برخی ادعاها من در روز اول تسخیر سفارت آمریکا حضور نداشتم؛ یک یا دو نفر از دیوار بالا می‌روند و انبر در زیر چادر خانم‌ها بود که با این انبر زنجیر را پاره می‌کنند و بیشتر دانشجویان از در سفارت وارد می‌شوند.

 

بیان فردا | مصاحبه چند سال پیش معصومه ابتکار در رابطه با تسخیر سفارت آمریکا را بازخوانی شده است.

بخش‌های مهم این گفت‌‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

بر خلاف برخی ادعاها من در روز اول تسخیر سفارت آمریکا حضور نداشتم؛ یک یا دو نفر از دیوار بالا می‌روند و انبر در زیر چادر خانم‌ها بود که با این انبر زنجیر را پاره می‌کنند و بیشتر دانشجویان از در سفارت وارد می‌شوند.

من دانشجوی سال دوم مهندسی شیمی دانشگاه پلی تکنیک بودم که در روز سوم با من تماس گرفتند و گفتند «با توجه به تسلط خوبی که بر زبان انگلیسی دارید به ما کمک ‌کنید». من همه آن دانشجویان اعم از آقا ‌و خانم را می‌شناختم و از اعضای انجمن اسلامی بودند.

برخی دانشجویان در همان زمان مخالف بودند. بچه‌های علم و صنعت و دانشسرای معلم مخالفت کردند از جمله آقای احمدی‌نژاد و آقای سیدنژاد. سایر دانشجویان اما تصمیم به تسخیر سفارت آمریکا گرفتند و من هم روز سوم رفتم. وقتی خبر به امام رسید و ایشان فرمودند جای خوبی را گرفتید.

امام خمینی ابتدا از ریز برنامه دانشجویان خبر نداشتند.

ظهر آن روز امام(ره) با تلفنی که آقای موسوی خوئینی‌ها به ایشان زدند، از ماجرا خبردار شدند. قرار بود آقای موسوی خوئینی‌ها در نشست‌هایی که با دانشجویان داشتند موضوع را به اطلاع امام برساند، اما بعد از آن عنوان کردند اگر به امام گفته‌ ‌شود این حرکت دانشجویان به کار حکومتی تبدیل می‌شود، در صورتی که تسخیر سفارت آمریکا کار مردمی بود نه حکومتی.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین