صدور کیفرخواست برای متهم حمله به سفارت جمهوری آذربایجان
کد خبر: 8781

صدور کیفرخواست برای متهم حمله به سفارت جمهوری آذربایجان

دادستان عمومی و انقلاب تهران از تکمیل بخشی از تحقیقات قضایی و صدور کیفرخواست برای متهم تعرض مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران خبر داد.

بیان فردا | علی صالحی با بیان اینکه روند رسیدگی به اتهام فرد تعرض کننده به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران با سرعت و دقت کافی از سوی دستگاه قضایی پیگیری شده، اظهار داشت: این تعرض که در تاریخ ۷ بهمن ۱۴۰۱ و باانگیزه شخصی و استفاده از سلاح گرم صورت گرفت، موجب قتل یکی از کارکنان سفارت، مصدومیت سه نفراز همکاران وی و تخریب بخشی از اموال سفارت شد.

وی یادآور شد: با تکمیل تحقیقات قضایی در دادسرای جنایی تهران، برای متهم این پرونده، با عناوین اتهامی مباشرت در قتل عمدی احدی از اتباع آذربایجان با استفاده از سلاح گرم در داخل سفارت، خرید، حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجازشامل یک قبضه کلاشنیکف و یک قبضه سلاح کمری و اخلال در نظم عمومی تقاضای اشد مجازات شده است و در خصوص سایر اتهامات از جمله تخریب و ایراد جرح عمدی به سه نفر از پرسنل سفارت که از اتباع جمهوری آذربایجان هستند، پرونده تا تکمیل مدارک از سوی شکات مفتوح می‌باشد.

صالحی گفت: علی رغم فضا سازی‌های گسترده‌ای که پیرامون این پرونده از سوی عناصر مغرض با هدف مخدوش سازی روابط دو کشور ایران و اذربایجان صورت پذیرفت، پس از شکایت اولیاء دم در محاکم داخلی، پرونده با همکاری نزدیک دستگاه‌های قضایی دو کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و به مرحله صدور کیفر خواست رسید.

دادستان تهران با تاکید بر حساسیت دستگاه قضایی نسبت به صیانت از مناسبات حاکم بر روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشور‌ها وحفظ حقوق قانونی اتباع خارجی شاغل در مسئولیت‌های دیپلماتیک خاطر نشان کرد: تلاش دستگاه قضایی از ابتدای رسیدگی به این پرونده، شفاف سازی کلیه ابعاد این رخداد، تعامل مستمر با دستگاه قضایی کشور آذربایجان و رسیدگی منصفانه و واقع گرایانه به این پرونده بوده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که روند همکاری قضایی دو کشور در این پرونده تا انتها ادامه یافته و با صدور حکم عادلانه برای متهم پرونده از سوی دادگاه ذی‌صلاح به نتیجه قطعی برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین