از شیخ محمد تا نرگس محمدی
کد خبر: 11261

از شیخ محمد تا نرگس محمدی

یادداشت خانم نرگس محمدی را خواندم. بهت آور است. متنی نوشته و یک کلمه اسم نیاورده . حتی یک کلمه . انگار که پابلو اسکوبار در‌شهر مدئین کلمبیا گروهش با گروهی دیگر از گنگ های مواد مخدر درگیر شده؟ و خانم نرگس محمدی هم بدون اینکه «اسم» از کسی بیاورد «خشونت» و بمباران بیمارستان را محکوم کرده.

بیان فردا | محمدرضا اسلامی | آوار اخبار این روزها مهیب است. بر روی این کره ی خاکی سطح خاصی از سلاخی انسان در جریان است و روزهای شرم آوری در حال عبور از تقویم انسان است. دیدن اخبار مثل فرو کردن میله ی تیزی هست به درون قلب انسان. میله تیزی که فرو می رود و هر بار وقت بیرون آمدن بخشی از وجودت را متلاشی می کند. آفتاب، این روزها بر تصاویر شرمگین کننده ی تاریخ انسان معاصر می تابد. 

صفحه خانم  Amra Noor در (https://t.me/solseghalam/2223) لس انجلس را دنبال می کنم. ایشان جراح چشم پزشک است و چندین سال بود که روند کارهای خیریه، پزشکی و مادرانگی اش را در صفحه اش می دیدم. بوی زندگی می‌داد صفحه ایشان. 

این روزها ولی انگار دارد ضجه می زند این صفحه ی اینستاگرامی. 

حسب اتفاق این خانم دکتر مدتی پیش سه فرزندش را از لس انجلس به قدس برده بود تا فرزندانش آن فضا را از نزدیک ببینید. گاه گمان می کنم این روزها چطور زنده باقی مانده این خانم در دیدار این حجم آوار اخبار؟

https://instagram.com/eyegirlmd?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

در میان اخبار این روزها مثل کسی که وسط خیابان با یک نیسان بار تصادف کرده و گیج و منگ نشسته وسط خیابان و اطرافش‌ را نگاه می کند، گاه جستجو می‌کنم که واکنش برخی چهره ها به این اتفاقات چیست. شیخ محمد امارات را هر روز می گردم که چه کرده؟ چه گفته این رهبر باهوش؟ واکنشش چه بوده؟ ورق زدن اخبار به دنبال شیخ محمد! گفته که امارات ۱۳ میلیون دلار پول «کمک به غزه» خواهد داد. نکن برادر! حیف توست و حیف آن پول ها. 

شیخ محمد که در شروع جنگ اوکراین بلند شد و رفت مسکو و با عالیجناب پوتین ملعون دیدار کرد و او را توصیه به صلح کرد، امروز بر صندلی اش چسبیده. پول خرد نگهداری از اسب‌های شیوخ عرب را می خواهد «کمک غزه» بفرستد. نفرست برادر اینهمه خرج نکن. حیف پولهای اماراتی است. 

https://www.arabnews.com/node/2391281/amp

قبول! حماس اشتباه کرده ولی آیا این حد از جنایت منطقی است؟ 

اینکه یک نفر چون زور دارد هرطور خواست سلاخی کند جماعتی دیگر را؟ 

و‌ بقیه  بنشینند و این جریان سلاخی کردن را نگاه کنند؟ 

گنگ های مواد مخدر مکزیک هم در کشتار و قتل آیا تا به این حد آسوده عمل کرده اند؟

 یادداشت خانم نرگس محمدی را خواندم. بهت آور است. متنی نوشته و یک کلمه اسم نیاورده . حتی یک کلمه . انگار که پابلو اسکوبار در‌شهر مدئین کلمبیا گروهش با گروهی دیگر از گنگ های مواد مخدر درگیر شده؟ و خانم نرگس  محمدی هم بدون اینکه «اسم» از کسی بیاورد «خشونت» و بمباران بیمارستان را محکوم کرده. 

Seriously?

منتظر نوشته ای از دکتر محسن رنانی بودم. هنوز هیچ چیز منتشر نشده. 

منتظر سخنی یا کلامی از مسعود نیلی، هنوز در حال صحبت درباره اقتصاد با اکو ایران است. سهند ایرانهمر را می خوانم. منتظر پیامی از دکتر محمود احمدی نژاد. او هم ترجیح داده فعلا اخبار سلاخی را فقط تماشا کند. اینهمه کودک به قدر یک مشائی برایش ارزش تکلم نداشته. 

چرا دنیا چنین است؟ 

چرا کسی که زور دارد تا هر مرزی هر کاری که می خواهد می کند؟ 

بسیار خب! حماس اشتباه کرد ولی آیا مرزی برای طرف مقابل تعیین نشده؟ 

عالیجناب جینپینگ شی رییس جمهور چین و رهبر حزب کمونیست همچنان که نگران کانتینرهای صادرات از بنادر چین است ‌و همچنان که «قیمت فولاد جهانی» را رصد می کند، تقاضا کرده بحران غزه حل شود! 

نکن رفیق کمونیست عزیز ما. اینهمه تکاپو و تحرک برایت ضرر دارد.

مقاله واشنگتن پست، دیروز ۳ نوامبر

https://www.washingtonpost.com/world/2023/10/22/china-israel-gaza-hamas/

دیروز مبحث تغییر شکل تیرها را در کلاس مقاومت مصالح درس دادم. بعد از سه ساعت کلاس نشستم احساس کردم حالت تهوع دارم. این چه دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم؟

بروم مقاله جدید سازه فولادی را به ژورنال Engineering Structures سابمیت کنم. تلویزیون را خاموش کن. دو گروه دارند دعوا می کنند.  

خاموش کن. 


 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین