ادعای وزارت دفاع بریتانیا علیه روسیه؛ استخدام زنان از سوی یک گروه مزدور برای جنگ
کد خبر: 10957

ادعای وزارت دفاع بریتانیا علیه روسیه؛ استخدام زنان از سوی یک گروه مزدور برای جنگ

وزارت دفاع بریتانیا ادعا کرد که یک گروه مزدور روسی در تلاش است زنان را برای نقش‌های رزمی در جنگ با اوکراین استخدام کند.

بیان فردا | وزارت دفاع بریتانیا در نشست روز دوشنبه خود با اعلام این مطلب اضافه کرد شرکت Redut که یک مجموعه نظامی خصوصی تحت حمایت دولت است از زنان درخواست می‌کند تا به عنوان تک تیرانداز و اپراتور هواپیمای بدون سرنشین در گردان برز Borz فعالیت کنند. 

شرکت ردوت Redut که قبلا به عنوان سپر شناخته می شد  با GRU یا همان آژانس اطلاعات خارجی روسیه ارتباط دارد. این اقدامات بخشی از گروه‌هایی از نیروهای مزدوری روسیه است که در فرآیند جنگ اوکراین در کنار ارتش این کشور برای پیشبرد اهداف کرملین گام برداشته‌اند. 

ردوت در واقع متشکل از نیروهای ویژه سابق روسیه و اعضای گروه واگنر است که گزارش شده در توطئه ترور ولودیمیر زلنسکی در روزهای نخستین جنگ اوکراین نقش داشته‌اند.

وزارت دفاع بریتانیا به نقل از وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، اعلام کرد که در حال حاضر هزار و صد زن در اوکراین مستقر هستند که بیشتر در نقش‌های پشتیبانی پزشکی و خدمات غذایی فعالیت می‌کنند. این میزان معادل ۳ دهم درصد از نیروی نظامی روسیه است.

وزارت دفاع بریتانیا گفت که مشخص نیست که آیا نیروهای دفاعی روسیه از این روند پیروی می‌کنند و زنان بیشتری را وارد نقش‌های رزمی می‌کنند یا خیر.

نیروهای روسی احتمالاً در طول ۲۰ ماه جنگ در اوکراین تلفات سنگینی را متحمل شده و اکنون ممکن است به دنبال راه‌های بیشتری برای تقویت تعداد نیروهای خود باشند.

وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید که زنان تاکنون نقش‌های رزمی کمی در خط مقدم در اوکراین برعهده داشته‌اند، اگرچه یک سنت قوی در روسیه در خصوص حضور تک تیراندازان زن و سایر نیروهای رزمی وجود دارد که مشابه آن در دوران جنگ جهانی دوم مشاهده شد و اتحاد جماهیر شوروی از زنان تک تیرانداز استفاده می‌کرد.

در نخستین حمله روسیه به کی‌یف در آغاز جنگ نیروهای گروه ردوت تلفات سنگینی داشتند و تا ۹۰ درصد نیروهای رزمی خود را از دست دادند. به نیروهای باقیمانده این گروه پیشنهاد شد با قراردادهای متعارف به ارتش روسیه بپیوندند و در خدمت وزارت دفاع این کشور باشند.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین