هدف جدا کردن مردم‌ از حاکمیت است
کد خبر: 12039
ظریف:

هدف جدا کردن مردم‌ از حاکمیت است

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان گفت: وقتی مردم در انتخابات ۹۲ شرکت کردند یعنی مردم مقاوم هستند و نمی‌خواستند از حاکمیت جدا شوند. اگر ۷۳ درصد مردم در انتخابات، شرکت نمی‌کردند حتما نمی‌توانستیم در برابر شش قدرت جهانی بایستیم. باید روایت امنیتی سازی ایران را محکوم کرد مگر برجام اجازه می‌دهد ایران سلاح‌ هسته‌ای بسازد؟ اگر برجام اجازه چنین کاری را می‌داد اسرائیل برجام را روی سرش حلوا حلوا می‌کرد.

بیان فردا | محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در نشست انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: امروز دنیا با جنایاتی وحشتناکی در غزه مواجه است و مردم فلسطین با تمام قوا و ایثار در برابر اشغالگری مستمر و نزدیک به ۷۵ ساله اسرائیل که با آن مواجه هستند، ایستادند و هر زمان مردم ایستادگی کردند، اشغالگران ناگزیر به عقب‌نشینی شدند. نزدیک به ۵۰ سال افسانه شکست ناپذیری اسرائیل  به عنوان واقعیت تاریخی پذیرفته شد. نقطه آغاز چند حرکت مردمی به دو شکست اسرائیل انجامید اول سال ۲۰۰۰ از لبنان بود. قرار نبود اسرائیل بی قید و شرط  از لبنان خارج شود. همانطور که خارج شدن اسرائیل از مصر با قید و ‌شرط بود، در لبنان هم قرار نبود این چنین باشد اما برای اولین بار در مبارزات ملت عربی با اسرائیل باعث شد آنان بدون قید و شرط خارج شوند.

ظریف با بیان اینکه هدف تحریم جدا کردن مردم از حاکمیت است، گفت: وقتی مردم در انتخابات ۹۲ شرکت کردند یعنی مردم مقاوم هستند و نمی‌خواستند از حاکمیت جدا شوند. اگر ۷۳ درصد مردم در انتخابات، شرکت نمی‌کردند حتما نمی‌توانستیم در برابر شش قدرت جهانی بایستیم. باید روایت امنیتی سازی ایران را محکوم کرد مگر برجام اجازه می‌دهد ایران سلاح‌ هسته‌ای بسازد؟ اگر برجام اجازه چنین کاری را می‌داد اسرائیل برجام را روی سرش حلوا حلوا می‌کرد.

وی افزود: اگر مردم نرفته بوند پای صندوق رای ما نمی‌توانستیم این توفیف را به دست بیاریم. حضور مردم توان مذاکرات را بالا می‌برد و همانطور که توان مذاکراتی خوب است، قدرت نظامی هم خوب است همه این‌ها خوب است. توان مذاکراتی باید بر حمایت مردمی سوار شود تا بتواند در دنیا موثر باشد. بهبود اعتبار مردم، آبرومندی و افتخار مردم باید از سیاست خارجی سر ریز شود، نباید مردم را سرشکسته کنیم نباید آنان را ناامید کنیم اما در رسانه‌های داخلی ما این ناامیدی را با انتشار خبرها دامن زدیم و‌ در نتیجه ذلت برسازی شد و نتیحه این ذلت برسازی فاصله گرفتن مردم از حاکمیت و بی اعتمادی مردم نسبت به کل حاکمیت بود.

 

  • ناشناس

    نماینده جناح اصلاحات و تدبیر و امید و اعتماد اقای همتی در اخرین انتخابات ریاست جمهوری کلا حدود دو میلیون رای اورد یعنی طی 24سال حاکمیت همین تعداد را به نوا و جایگاه رسانیدید مردم را گریزان کردید به حساب چه کسی وی کذارید فکر نمی کنید خر سواری کافی باشد یعنی مردم باید یقه تان را بگیرند تا متوجه شوید

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین