واکنش کیهان به احتمال تعطیلی شبکه «منوتو»
کد خبر: 12144

واکنش کیهان به احتمال تعطیلی شبکه «منوتو»

روزنامه کیهان در شماره امروز خود به بیانیه منتشرشده از سوی شبکه تلویزیونی «منوتو» در خصوص احتمال تعطیلی این شبکه به دلیل مشکلات مالی واکنش نشان داد و نوشت:«در آرزوی فروپاشی، فروپاشیدند! »

بیان فردا | روزنامه کیهان در شماره امروز خود، در گزارشی که در صفحه سوم خود منتشر کرده «به بهانه تعطیلی قریب‌الوقوع شبکه ضدایرانی «من‌وتو» » در مطلبی با تیتر « در آرزوی فروپاشی، فروپاشیدند!» نوشت: « گیر کردن رژیم صهیونیستی در منجلاب غزه، روی بسیاری از پدیده‌ها تاثیرگذار بوده است؛ تعطیلی عن‌قریب شبکه سلطنت‌طلب «من و تو» یکی از این پدیده‌ها بوده است. آنها که تا دیروز، خیال خام فروپاشی نظام را در سر داشتند، خود دچار فروپاشی شده‌اند. اما چرا؟
 
سال پیش در همین ایام، جریان ضد انقلاب اسلامی با سازوبرگ بخشیدن به مجموعه‌ امکانات خود خاصه در بخش رسانه، فروپاشی نظام سیاسی در ایران پیش از آغاز سال ۱۴۰۲ را هدف گرفته بود. شبه‌رسانه‌های مزدبگیر در این کلان‌پروژه نقشی ویژه داشتند؛ اینان با جعل حقیقت و تکرار سرسام‌آور ناواقعیت، ذهن مخاطبین ناآگاه را به عرصه‌ جولان تحریفات خود مبدل ساختند و بدین‌صورت، خسارات مادی و معنوی بر ایران وارد کردند. «راویان دروغ» مدتی کوتاه پس از پایان اغتشاشات پاییز اما از شدت افتادند و دچار قلت و فترت گشتند؛ دامنه‌ این ضعف، اخیرا دامان یک شبکه سلطنت‌طلب را گرفت.
در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شبکه سلطنت‌طلب «من و تو» به دلیل مشکلات مالی تا ابتدای سال آینده میلادی، تعطیل خواهد شد؛ البته عده‌ای گمان دارند که اعلام این تعطیلی، صرفا یک نمایش برای جذب اسپانسرهای مالی جدید است. هر چه باشد، پاسخ به این سؤال اهمیت دارد که شبه‌رسانه‌هایی نظیر «ایران‌اینترنشنال»‌، «من و تو» و... که پارسال «توهم براندازی» را تولید و بازتولید می‌کردند، اکنون چرا از موضع قدرت‌نمایی به موقعیت احتضار درآمده‌اند.
یکی از مهم‌ترین دلایل ضعیف ‌شدن این شبه‌رسانه‌ها، رویگردانی مردم - حتی افراد محدودی که پارسال در اغتشاشات شرکت کردند - و به تبع آن، اعراض اسپانسرهای ضدایرانی است. دنباله‌روهای ناآگاه با چشمان خود دیدند که برخلاف اوهام براندازان، نظام جمهوری اسلامی نه‌تنها «بقا» یافت بلکه در جهت «توسعه حیات» نیز گام برداشت. باید تصریح داشت که «ساده‌سازی واقعیت»، «نوستالژی‌سازی کاذب از تاریخ پیش از انقلاب اسلامی» و «پمپاژ تحلیل‌های یکسویه و سطحی از وقایع» موجب بی‌اعتباری متزاید این شبه‌رسانه‌ها گشت و مخاطبین آنها را دچار ریزش کرد.
عامل مهم دیگر که موجب شده تا رسانه‌های ضد انقلاب اسلامی، از نفس بیفتند و یکی یکی به ورطه‌ هزیمت کشیده شوند، وضعیت وخیم «اَبَر حامی» این شبکه‌ها یعنی رژیم صهیونیستی است. این رژیم که پارسال به موجب «اصلاحات قضائی» نتانیاهو دچار بحران‌های داخلی وسیع شد، بیش از یک ماه است که نتوانسته از سرگیجه‌ ضربه‌ عملیات «طوفان‌الاقصی» بیرون بیاید و بدین‌خاطر، علاوه‌بر سیاست داخلی در سیاست خارجی نیز با گرفتاری بزرگ مواجه شده است.
طبیعی است که بحران‌های عمیق تل‌آویو و افتادن در منجلاب خودساخته غزه، سوگیری این رژیم در براندازی و کمک به رسانه‌های خواستار فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را تعلیق کرده و متوجه «حفظ بقا» کرده است؛ این هم از سنت‌های الهی است که دشمن از نقطه‌ای که خیال ضربه دارد، خود دچار ضربه می‌شود.
تل‌آویو، پارسال بدون توجه به واقعیت‌های تاریخی رسوخ‌یافته در بافتار جامعه‌ ایرانی از جمله علقه به هنجارهای سنتی و احترام به شعائر مذهبی، پشتیبانی مالی و تبلیغاتیِ «وهم فروپاشی ایران» را به عهده گرفت و این روزها، خود به طرزی رقت‌بار، با «چالش ماندگاری» مواجه شده است. بدیهی است در چنین شرایطی، بازار رسانه‌های مزدور نظیر «من و تو» سکه نباشد و کرکره‌ها پایین کشیده شوند.
عامل مهم دیگر در مهجوریت شبه‌رسانه‌های ضد انقلاب، کنش فعالانه‌ جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی و ارائه‌ تصویری واقع‌بینانه از شرایط کشورمان به افکار عمومی جهان بود؛ همین هم باعث شد تا تعدادی از فیک‌نیوزها از موضع هجومی سابق دور شوند و در لاک دفاعی فرو بروند؛ وضعیت به جایی رسید که حتی بعضی رسانه‌های لندن‌نشین، تا ماه‌ها این شهر را به مقصد واشنگتن ترک کردند!»
انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین