نتایج نگران کننده نظرسنجی گالوپ درباره آینده جنگ روسیه و اوکراین
کد خبر: 12460

نتایج نگران کننده نظرسنجی گالوپ درباره آینده جنگ روسیه و اوکراین

موسسه گالوپ سه‌شنبه شب نتایج آخرین نظر سنجی خود درباره جنگ روسیه و اوکراین را منتشر کرد.

این گزارش  با بیان این که هیچ چشم اندازی برای پایان جنگ روسیه و اوکراین وجود ندارد، نوشت: ناکامی روسیه در پیروزی سریع در جنگ اوکراین که در ابتدا انتظار می‌رفت تنها چند هفته به طول بینجامد، اعتماد روس‌ها را به ارتش این کشور کاهش داده است.

موسسه نظرسنجی گالوپ براساس نتایج یک نظرسنجی مدعی شد که اعتماد مردم روسیه به ارتش این کشور با توجه به طولانی شدن جنگ با اوکراین اگرچه همچنان بالا است اما نسبت به گذشته کاهش یافته است.

بنا بر ادعای این موسسه، در حالی که در ابتدای جنگ روسیه و اوکراین، مسکو وعده یک پیروزی سریع بر علیه کی‌یف را داده بود اما با گذشت نزدیک به ۲ سال از آن زمان هنوز هیچ پایانی برای این جنگ در چشم‌انداز نزدیک دیده نمی‌شود.

موسسه گالوپ مدعی شد در حال حاضر ۷۵ درصد از کسانی که در یک نظر سنجی این موسسه شرکت کرده‌اند گفتند که به ارتش اعتماد دارند، این در حالی است که در آغاز جنگ روسیه و اوکراین ۸۰ درصد از مردم این کشور اعتماد خود به ارتش روسیه را ابراز کرده بودند.

بر اساس ادعای موسسه گالوپ، کاهش اعتماد به ارتش روسیه در همه گروه‌های جمعیتی این کشور اعم از زن، مرد، پیر، جوان، ثروتمند و فقیر دیده شده و اگر اگر اعتماد مردم به ارتش این کشور در سال ۲۰۲۴ نیز همچنان به روند کاهشی خود ادامه دهد، این موضوع ممکن است چالش بزرگ‌تری برای رهبری روسیه در حفظ حمایت عمومی از جنگی که هنوز در آن برنده نشده است، ایجاد کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین