واکنش روسیه به ادعای جنجالی آمریکا علیه ایران
کد خبر: 12543

واکنش روسیه به ادعای جنجالی آمریکا علیه ایران

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: روابط تهران و مسکو در حال گسترش است.

بیان فردا | سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: روابط تهران و مسکو در حال گسترش است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ادعاهای آمریکا درباره ارسال موشک های ایرانی به روسیه ارزش اظهارنظر ندارد؛ روابط تهران و مسکو از جمله در حوزه نظامی-فنی در حال گسترش است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اضافه کرد: توافق بین حماس و اسرائیل را مثبت ارزیابی می کنیم. این اولین خبر خوب از غزه در چند وقت اخیر است.

دیمیتری پسکوف در ادامه افزود: از عدم شرکت ارمنستان در اجلاس سران سازمان پیمان امنیت جمعی در بالاترین سطح متاسفیم؛ امیدوار هستیم این کشور در سطح کارشناسی حضور یابد. مسکو امیدوار است که ایروان به همکاری خود در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی ادامه دهد.

گفتنی است که ارمنستان پیشتر از سازمان پیمان امنیت جمعی خواسته بود تا درخواست کمکشان را از دستور کار حذف کند. ایمانگالی تاسماگامبتوف، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی که با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در مینسک دیدار کرده بود، اظهار داشت: ایروان قبلاً از این سازمان درخواست کمک کرده بود و موضوع در حال ارزیابی است. با این حال، طرف ارمنی علاقه خود را نسبت به این تصمیم از دست داد. آنها حتی می‌ خواستند این موضوع از دستور کار سازمان خارج شود.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در روزهای گذشته با لوکاشنکو تماس گرفته بود و به او اطلاع داده بود که در نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی که قرار است در ۲۳ نوامبر در مینسک برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین