کد خبر: 12900

خبر خوشحال کننده آمریکا برای رهبر کره شمالی

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون طی نشست خبری روز سه شنبه اعلام کرد آمریکا معتقد است که ماهواره شناسایی کره شمالی وارد مدار نزدیک زمین شده است.

بیان فردا | خبرگزاری "تاس", رایدر بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد: ما می‌دانیم که ماهواره وارد مدار شد و از فناوری موشک بالستیک بهره مند شده بود. او گفت که اطلاعاتی در مورد اینکه ماهواره کره شمالی از کاخ سفید یا پنتاگون تصویربرداری کرده، ندارد.

خبرگزاری رسمی پیونگ یانگ اعلام کرد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تصاویری دریافت کرده است که ماهواره نظامی این کشور از کاخ سفید، پنتاگون و ناوهای هواپیمابر آمریکا در پایگاه دریایی شهر نورفولک در ایالت ویرجینیا گرفته‌اند.

کیم جونگ اون در بازدید از ناتا (اداره ملی فناوری هوافضا کره شمالی / NATA) گزارشی از اولین فعالیت‌های ماهواره نظامی این کشور که به تازگی در مدار زمین قرار گرفته است، دریافت کرد.

همچنین چهار ناو هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده و یک ناو هواپیمابر انگلیسی نیز در تصاویر ایستگاه دریایی نورفولک و بندر نیوپورت نیوز مشاهده شدند.

رهبر کره شمالی با ابراز خرسندی از آمادگی و موفقیت پرسنل ناتا در ارسال ماهواره نظامی مالی‌گوان-۱ به مدار زمین، از پرسنل ناتا قدردانی کرد.

اداره ملی فناوری هوافضا (ناتا) کره شمالی بامداد چهارشنبه گذشته با اشاره به اینکه ماهواره شناسایی نظامی مالی گوان-۱ را با استفاده از موشک ماهواره‌بر جدید چولیما-۱ از پایگاه پرتاب ماهواره سوها با موفقیت در مدار زمین قرار داده، افزود: رهبر کره شمالی بر رویداد پرتاب این ماهواره نظارت داشته است.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین