بایدن خواستار تامین هزینه‌ جنگ‌های اسرائیل و اوکراین از کنگره شد
کد خبر: 13347

بایدن خواستار تامین هزینه‌ جنگ‌های اسرائیل و اوکراین از کنگره شد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواست برای تامین میلیاردها دلار کمک برای اوکراین، اسرائیل و منطقه هند و اقیانوسیه اقدام کند.

بیان فردا | جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «این کمک ها نباید به تعویق افتد. کنگره باید قبل از تعطیلات آخر سال، بودجه تکمیلی را برای اوکراین تصویب کند. صادقانه بگویم، جای تعجب است که ما به این نقطه رسیده ایم.»

بایدن با انتقاد از جمهوری خواهان گفت: «جمهوری خواهان در کنگره مایلند یک هدیه بزرگ به پوتین بدهند و رهبری جهانی آمریکا را کنار بگذارند.»

او جمهوری خواهان را متهم کرد «با سیاست های مرزی افراطی و حزبی خود، بودجه اوکراین را گروگان نگه داشته اند» و از آنان خواست با ارائه کمک‌های نظامی جدید به اوکراین موافقت کنند و هشدار داد که پیروزی روسیه بر اوکراین، مسکو را در موقعیت حمله به متحدان ناتو قرار می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «اگر پوتین اوکراین را بگیرد، به این کشور بسنده نخواهد کرد.» بایدن پیش‌بینی کرد پوتین به یک متحد ناتو حمله خواهد کرد و گفت: «ما نیروهای آمریکایی را خواهیم داشت که با نیروهای روسیه می‌جنگند.»

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: «ما نمی توانیم اجازه دهیم پوتین پیروز شود.» وی همچنین تصریح کرد کرد: تامین امنیت مرزهای ما نه "افراطی" و نه "حزبی" است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین