جمهوری آذربایجان از فرانسه انتقام گرفت
کد خبر: 14283

جمهوری آذربایجان از فرانسه انتقام گرفت

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: ۲ دیپلمات جمهوری آذربایجان را در اقدامی متقابل ازکشورش اخراج کرده است .

بیان فردا | وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: ۲ دیپلمات جمهوری آذربایجان را در اقدامی متقابل ازکشورش اخراج کرده است .

منابع خبری روز شنبه گزارش کردند که وزارت امور خارجه فرانسه دو کارمند سفارت جمهوری آذربایجان را در اقدامی متقابل  اخراج کرده است.

وبگاه «ماسیس پست» گزارش کرد که وزارت خارجه فرانسه در روزهای اخیر در واکنش به اقدام اخیر باکو، ۲ دیپلمات این کشور را «عنصر نامطلوب» معرفی و از پاریس اخراج کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «آن بویلون» سفیر فرانسه را برای ابراز اعتراض شدید به اقدامات دو کارمند سفارت فرانسه احضار کرده است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین ۲ دیپلمات فرانسه  را عنصر نامطلوب معرفی و به آنها دستور داد ظرف ۴۸ ساعت  این کشور را ترک کنند.

این اقدام در بحبوحه تنش روابط بین دو کشور صورت گرفت. باکو، فرانسه را به جانبداری از ارمنستان در جریان مذاکرات صلح با میانجیگری اروپا متهم کرده است.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، فرانسه را متهم کرده که با تسلیح ارمنستان، درگیری در قفقاز را دامن می‌زند.

به دنبال شکست ارمنستان در جنگ دوم قره باغ در سال ۲۰۲۰ که در نهایت به انحلال دولت محلی قره باغ در سال جاری میلادی و پیوستن رسمی آن به خاک جمهوری آذربایجان شد برخی کشورهای غربی از جمله فرانسه در حال تقویت نظامی و تسلیحاتی ایروان برآمده‌اند که مخالفت شدید جمهوری آذربایجان را در پی داشته است.

پاریس طی ماه‌های گذشته سه قرارداد نظامی با ارمنستان امضا کرده که مهمترین آن ارسال سامانه‌های راداری برد کوتاه به نام «گرند مستر ۲۰۰» است. گزارش‌ها همچنان حاکیست که ارمنستان در حال تجهیز خود به پهپادهای پیشرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین