رایزنی‌ آمریکا و فرانسه درباره تنش ایران
کد خبر: 14468

رایزنی‌ آمریکا و فرانسه درباره تنش ایران

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه با کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه درباره تحولات منطقه از جمله دریای سرخ، جنگ غزه و جلوگیری از گسترش تنش ها در لبنان و ایران گفتگو کردند.

بیان فردا | وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه با کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه درباره تحولات منطقه از جمله دریای سرخ، جنگ غزه و جلوگیری از گسترش تنش ها در لبنان و ایران گفتگو کردند.

 متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: «بلینکن خواستار پایان فوری حملات غیرقانونی حوثی‌های (انصارالله یمن) مورد حمایت ایران به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و آزادی کشتی‌ها و خدمه آنها شد.»

به گفته میلر، دو طرف درباره اهمیت اقدامات برای جلوگیری از گسترش درگیری در غزه، از جمله گام های مثبت برای تنش زدایی در کرانه باختری و جلوگیری از تشدید تنش در لبنان و ایران گفتگو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: وزرای خارجه آمریکا و فرانسه همچنین بر اهمیت به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه و ضرورت هماهنگی بین المللی برای اطمینان از رسیدن کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در غزه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به۲۲ هزار و ۴۳۸ نفر و شمار مجروحان به ۵۷ و ۶۱۴ نفر رسیده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین