مردم بدانند کاهش مشارکت مشکلی را حل نمی‌کند
کد خبر: 14818

مردم بدانند کاهش مشارکت مشکلی را حل نمی‌کند

نایب رئیس خبرگان گفتک مردم باید بدانند که کاهش مشارکت، مشکلی را حل نخواهد کرد، اگر مردم تصور کنند با عدم مشارکت مشکلی را حل خواهند کرد، بزرگ‌ترین اشتباه را انجام داده‌اند چراکه نخستین اتفاق پس از عدم مشارکت از بین رفتن امنیت جامعه است.

 

بیان فردا | سیدهاشم حسینی بوشهری نایب رئیس خبرگان پیش از ظهر امروز شنبه ۲۳ دی‌ماه در نشست مشترک مدیران حوزه‌های علمیه و مدیران کل آموزش و پرورش کشور با اعضای دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری که در سالن همایش‌های ساختمان شماره یک خانه معلم قم برگزار شد، اظهار کرد: در اسفندماه دو انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را داریم.

 بخش هایی از اظهارات حسینی بوشهری را در ادامه می خوانید:

معلمان در پیش از انقلاب اسلام نیز نماد اخلاق، معنویت و اعتماد بوده‌اند و امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی، معلمین تعالی پیدا کرده و به جایگاه رفیع‌تری رسیده‌اند.

معلمان و مربیان پرورشی نقش اساسی در مدارس دارند و اخلاق و معرفت را به دانش آموزان یاد می‌دهند.

امروز جمع عزیز و بزرگی تشکیل شده است که حرکت بزرگی را آغاز خواهد کرد و ما ان‌شاءالله نتیجه آن را در اسفندماه خواهیم دید.

انتخابات در نظام مردم سالاری دینی کارکردهای ممتازی دارد که اهمیت این انتخابات بیش از پیش برای تمام ما مشخص می‌شود.

انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهمترین مرجع تحقق حاکمیت مردم است، انتخابات یک فرصت است و در این میدان آن فردی که فرصت را از دست می‌دهد، زیان می‌بیند.

انتخابات بهترین فرصت برای اعلام نظر توسط مردم است، کارکرد انتخابات چرخش نخبگانی است و این حرکت همچنان استمرار دارد.

برگزاری انتخابات احساس مسئولیت نظام در مقابل خواست‌های جامعه را افزایش می‌دهد،  انتخابات فضای رقابتی در جامعه را ایجاد خواهد کرد و گفتمان‌های انقلاب در عرصه انتخابات رخ می‌دهد.

امروز نه با یک دشمن بلکه با جنگ احزاب مواجه هستیم و آن‌ها با عناوین مختلف به جنگ آمده‌اند و ما برای خنثی کردن تهدیدات آن‌ها به یک حضور نیاز داریم.

در این بیش از ۴۰ ساله دشمن نتوانسته کاری انجام دهد، علت این ناتوانی نیز این بوده است که تاکنون مردم در صحنه و پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند.

مردم باید بدانند که کاهش مشارکت، مشکلی را حل نخواهد کرد،  اگر مردم تصور کنند با عدم مشارکت مشکلی را حل خواهند کرد، بزرگ‌ترین اشتباه را انجام داده‌اند چراکه نخستین اتفاق پس از عدم مشارکت از بین رفتن امنیت جامعه است.

انقلاب اسلامی افق بلند و روشنی دارد و این افق روشن، ظهور حضرت حجت(عج) است، این افق روشن موجب می‌شود که ما هرچه استوارتر گام‌های خود را برداریم.

عمود خیمه انقلاب اسلامی از مسیر مجلس خبرگان رهبری می‌گذرد، خبرگان بعد از رحلت امام خمینی(ره) کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین