ارتباط «چای دبش» با «فرش‌های مفقودی سعدآباد»!
کد خبر: 15128

ارتباط «چای دبش» با «فرش‌های مفقودی سعدآباد»!

فرش هم سیاسی شد، کمتر شخصی تصور می‌کرد که مخالفان اعتدال و اصلاحات روزی از فرش برای تبلیغ خود و تخریب رقیب استفاده کنند، اما ظاهرا چنین شده است.

بیان فردا | فرش هم سیاسی شد، کمتر شخصی تصور می‌کرد که مخالفان اعتدال و اصلاحات روزی از فرش برای تبلیغ خود و تخریب رقیب استفاده کنند، اما ظاهرا چنین شده است.

فرش‌های گمشده سعدآباد موضوع اصلی است که دلواپسان آن را ابزاری برای تخریب استفاده کرده و چند سال است به اعضای دولت روحانی برای گم شدن این فرش‌‌ها اتهام می‌زنند اما دولتمردان روحانی مفقودی فرش‌ها را به دولت احمدی‌نژاد نسبت می‌دهند و طرح آن در این مقطع را ناشی از فرار برای پاسخگویی در قبال موضوعاتی مانند فساد «چای دبش» می‌دانند.

*ماجرا چه بود؟

ساختمان حافظیه ریاست جمهوری در نزدیکی مجموعه‌ فرهنگی و تاریخی کاخ سعدآباد قرار دارد و محل برگزاری جلسات ریاست‌جمهوری بوده است که این روزها نه خود ساختمان و جلساتش که اسباب و وسایل موجود در آن محل بحث شده است. افشای ماجرای مفقودشدن ۴۸ تخته‌ فرش دستباف نفیس و گران‌قیمت با انتشار گزارش «فارس» در روز یکشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ شروع شد. بنابر گزارش خبرنگار گردشگری «فارس» ارزش مالی نسبی این فرش‌ها بر اساس قدمت تاریخی آن، نوع طراحی، مکتب هنری و خصوصیات فیزیکی، مبلغی معادل ۱۲۷ میلیارد تومان اعلام و گفته شده طی بازه سال‌های ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۵ از ساختمان خارج شده است. یکی از شاهدان که در همان دوران در ساختمان حافظیه مسئولیت داشته است در این خصوص گفت: «سال ۱۳۹۵ فرش‌ها را با یکدستگاه وانت مزدا بردند، منزل...» اسم و سمتی از این شخص منتشر نشده است.

 

۶۵ در صد تخفیف! بزرگترین تخفیف تاریخ فرادرس را از دست ندهید

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین