پشت‌پرده طرح اصلاحات ارضی حکومت پهلوی تبدیل ایران به اسرائیل دوم بود
کد خبر: 15557

پشت‌پرده طرح اصلاحات ارضی حکومت پهلوی تبدیل ایران به اسرائیل دوم بود

روزنامه کیهان نوشت: آنچه از این طرح تحت عنوان «آباد کردن اراضی خالصه ایران»، مد نظر رئیس تشکیلات صهیونیستی در ایران قرار داشت، در همان زمان در فلسطین در حال اجرا بود و زمین‌های اعراب مسلمان فلسطینی با هدایت تشکیلات جهانی صهیونیسم، به ثمن بخس در اختیار یهودیان مهاجر قرار می‌گرفت تا زمینه‌های تشکیل دولت یهود در فلسطین به‌وجود آید.

 

بیان فردا | روزنامه کیهان در مطلبی مدعی شد که طرح اصلاحات ارضی در زمان پهلوی قرار بود ایران را به اسرائیل دوم تبدیل کند. 

به گزارش کیهان، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

به نظر می‌آید طرح موسوم به «اصلاحات ارضی» که اصل اول و مهم‌ترینِ اصول ششگانه همه‌پرسی شاه در ششم بهمن 1341 محسوب می‌شد، ادامه طرح 8 ماده‌ای بود که عزیزالله نعیم (رئیس سازمان صهیونیست ایران در زمان رضاخان) برای تصرف زمین‌های کشاورزی ایران توسط یهودیان مهاجر به دربار شاه داد. 

در سند تکان‌دهنده‌ای که در کتب و اسناد مختلف نقل شده، عزیزالله نعیم، رئیس کل تشکیلات صهیونیست ایران در سال 1310 شمسی در طرحی 8 ماده‌ای از رضاخان خواست که زمین‌های ایران را برای کشاورزی به طور مجانی در اختیار یهودیان سراسر دنیا بگذارند و آنها را به تابعیت ایران درآورند، تا به ایران آمده و به آبادانی این زمین‌ها بپردازند. 

به عبارت دیگر آنچه از این طرح تحت عنوان «آباد کردن اراضی خالصه ایران»، مد نظر رئیس تشکیلات صهیونیستی در ایران قرار داشت، در همان زمان در فلسطین در حال اجرا بود و زمین‌های اعراب مسلمان فلسطینی با هدایت تشکیلات جهانی صهیونیسم، به ثمن بخس در اختیار یهودیان مهاجر قرار می‌گرفت تا زمینه‌های تشکیل دولت یهود در فلسطین به‌وجود آید. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین