رایزنی قالیباف برای جذب رأی اعتدالیون مجلس؟/کاندیداهای ریاست مجلس منتظر دور دوم انتخابات
کد خبر: 16640

رایزنی قالیباف برای جذب رأی اعتدالیون مجلس؟/کاندیداهای ریاست مجلس منتظر دور دوم انتخابات

سبحانی فر درباره عدم حضور یک طیف حداکثری در مجلس دوازدهم گفت: شما در مجلس نهم نگاه کنید با وجود تعداد حداقلی از اعتدالیون و مستقلین، در کرسی های مختلف جایگاه خوبی داشتند، بستگی به ظرفیت ها و قدرت چانه زنی دارد.

پرونده مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم بسته شده است و حالا باید منتظر مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت ماه بود تا تکیلف ۴۵ کرسی خالی آن نیز مشخص شود. هر چند که اصولگرایان دست پرتری از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در مجلس دوازدهم دارند اما آنقدر اختلافات در اردوگاه راست شدت پیدا کرده است که برخی از سیاستمداران بر این باورند، اقلیت مستقلین قدرت مانور بیشتری در مناسبات درون پارلمانی خواهد داشت.

فراکسیون مستقلین تشکیل می شود؟

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو حزب اعتدال و توسعه، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره حضور چهره‌های مورد حمایت این حزب در مجلس دوازدهم گفت: باید مرحله بعدی انتخابات نیز برگزار شود تا به جمع بندی نهایی برسیم.

او درباره تشکیل یک فراکسیون با حضور چهره‌های اعتدالی و اصلاح طلب در مجلس دوازدهم گفت: اگر بنابر تشکیل فراکسیون باشد، قاعدتا باید یک فراکسیون از اصلاح طلبان، مستقلین و اعتدالیون شکل بگیرد و ممکن است منتخبانی که در دور دوم انتخابات به مجلس اضافه می شوند نیز به عضویت این فراکسیون دربیایند.

سبحانی فر درباره برنامه‌ها برای مدیریت منتخبان اقلیت در مجلس دوازدهم، بیان کرد: یک تعداد قابل توجهی از منتخبان مجلس دوازدهم در دور دوم انتخابات مشخص می شوند و باید یک مقداری صبر کرد تا این افراد به ترکیب مجلس بعدی اضافه شوند تا بحث مدیریت اقلیت و ریاست را برنامه ریزی کرد.

رأی قالیباف در مجلس جزئی نیست

او درباره خبر رایزنی محمدباقر قالیباف با چهره‌های اعتدالی و اصلاح‌طلب برای جایگاه ریاست مجلس، خاطر نشان کرد: اطلاع کافی در این زمینه ندارم اما شرایط به گونه ای است که آقای قالیباف آرای جزئی ندارد که بتواند به سمت اعتدالیون قدم بردارد و نظر آنان را نسبت به خودش جلب کند.

نمی‌توان درباره بحث ریاست مجلس از الآن نسخه پیچید

این نماینده سابق مجلس با اشاره به هیاهوی برخی منتخبان تندرو در مجلس دوازدهم برای کرسی ریاست مجلس، گفت: باید نمایندگان در مجلس جمع شوند و ببینیم که چه ظرفیتی دارند، هم به لحاظ تعداد آرا و هم توانمندی. پیچیدگی‌های داخل مجلس زیاد است و نمی‌توان درباره بحث ریاست مجلس یا کرسی های دیگر از الآن نسخه پیچید.

سبحانی فر در پاسخ به این سوال که آیا صدای ملت در مجلس، کاندیدای برای کرسی ریاست مجلس معرفی می‌کند، گفت: باید مرحله دوم انتخابات برگزار شود و باید صبر کرد تا آن افراد هم انتخابات شوند، آن زمان می توان دریافت که چه ظرفیتی به لحاظ آرا و توانمندی داریم و چقدر از این ظرفیت‌ها را می توان استفاده کرد.

او درباره عدم حضور یک طیف حداکثری در مجلس دوازدهم گفت: شما در مجلس نهم نگاه کنید با وجود تعداد حداقلی از اعتدالیون و مستقلین، در کرسی های مختلف جایگاه خوبی داشتند، بستگی به ظرفیت ها و قدرت چانه زنی دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین