خط و نشان انگلیس برای ایران بعد از «غروب آفتاب برجام»
کد خبر: 4868

خط و نشان انگلیس برای ایران بعد از «غروب آفتاب برجام»

وزیر امور خارجه انگلیس در تداوم اتهام‌زنی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان ادعا کرد که لندن درخصوص پایان مهلت برخی محدودیت‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای برجام، موسوم به بندهای غروب آفتاب، تدابیر تکاملی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای درنظر گرفته است.

بیان فردا | جیمز کلورلی روز سه‌شنبه طی سخنانی در مجلس عوام، با طرح ادعاها و اتهام‌زنی علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: ما بر تعهد خود مبنی بر اینکه ایران نتواند به یک کشور دارای سلاح هسته‌ای تبدیل شود، تاکید داریم و اطمینان حاصل خواهیم کرد که با پایان مهلت بندهای غروب آفتاب برجام، اقدامات گسترده‌تری را در این زمینه (عدم دست یابی ایران به سلاح هسته‌ای) انجام دهیم.

او این مطلب را در پاسخ به پرسش باب بلکمن نماینده حوزه انتخابیه «هرو ایست» مطرح کرد که درباره تدابیر انگلیس در قبال پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی ایران با پایان بندهای غروب آفتاب برجام، مطرح کرد.

طبق توافق سال ۹۴، مهرماه امسال محدودیت‌ها علیه برنامه موشکی ایران و تحریم‌های باقی‌مانده اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته‌ای ایران لغو خواهد شد. اما شواهد نشان می‌دهد که طرف‌های غربی درصدد مانع‌تراشی در این زمینه هستند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این باره تصریح کرده است: مبنای ما بازگشت به برجام براساس سند امضا شده در ۲۰۱۵ است و اینکه تا کجا پیش می‌رویم منافع ملی ایران حدود و ثغور این کار را مشخص می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: خط قرمز ایران منافع ملی و حقوق قانونی و شناخته شده ملت ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است. در برجام خط قرمز ما این است که تحریم‌ها برداشته شود و ایران از منافع اقتصادی تعریف شده در برجام منتفع شود و فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران به عنوان عضو رسمی آژانس تأمین شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین