شدت تبادل آتش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان
کد خبر: 4884

شدت تبادل آتش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

در ادامه درگیری‌های مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نیرو‌های دو طرف به مواضع هم آتش گشودند.

بیان فردا | رمنستان و جمهوری آذربایجان بار دیگر همدیگر را به آتش پراکنی در نقاط مرزی متهم کردند. وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که ساعت ۶:۴۰ عصر سه شنبه به وقت محلی، یگان‌های نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان با سلاح‌های مختلف به مواضع نیرو‌های این کشور تیراندازی کردند. وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در جریان این تیراندازی، نیرو‌های این کشور هیچ آسیبی ندیدند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون دو بار باهم جنگیده‌اند و طی آن باکو بخش‌هایی از اراضی خود را مجددا به دست آورده است. این جنگ‌ها به ویژه نبرد دوم قره باغ بر منطقه قفقاز اثرات نامطلوبی برجای گذاشته است. در جنگ دوم قره باغ، ارمنستان شمار کشته شدگان خود را چهار هزار نفر اعلام کرد. باکو نیز کشته شدگان خود را نزدیک سه هزار نفر اعلام کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در واکنش به این بیانیه، ادعای ارمنستان را «بی پایه و اساس» خواند. به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» باکو مدعی شد که یگان‌های نیرو‌های مسلح ارمنستان با استفاده از سلاح‌های کالیبر بزرگ از جمله خمپاره، مواضع ارتش جمهوری آذربایجان را در منطقه خودمختار «نخجوان» هدف قرار دادند.

باکو از اقدامات تلافی جویانه یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد و مدعی شد که کنترل اوضاع را در دست دارد.

در عرصه دیپلماتیک نیز وزارت خارجه ارمنستان درباره احتمال تجاوز مجدد نیرو‌های باکو به منطقه قره‌باغ کوهستانی شدیداً ابراز نگرانی کرد. این وزارتخانه روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای گفت: «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از مدت‌ها پیش اخبار جعلی در مورد نقض آتش‌بس توسط نیرو‌های قره‌باغ کوهستانی در منطقه تحت مسئولیت صلح‌بانان روسی را پراکنده است. لازم به ذکر است که در بیانیه نیرو‌های حافظ صلح روسیه، نقض آتش‌بس فقط توسط جمهوری آذربایجان ثبت شده است.»

دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان نیز ادعای ارمنستان را رد کرد و خواستار خروج نیرو‌های این کشور از اراضی خود شد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین