کد خبر: 6137

برشی از خاطرات هاشمی / لاریجانی آمد، اطلاعاتی در مورد پرونده نوارسازان داد

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از در خاطرات ۲۱تیر١٣٧٩ او آمده است:

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و یکم تیر از جزییات دیدار با علی لاریجانی در مورد فضای سیاسی کشور و همچنین دیدار با رهبری و صحبت در مورد قتل‌های زنجیره‌ای نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

مدیران تأمین اجتماعی آمدند، آقای [محمد] ستاری‌فر [مدیرعامل ‌سازمان تأمین ‌اجتماعی] گزارش داد. مشکل عدم تناسب درآمدها با هزینه‌ها را گفت‌ که در نتیجه آن، نمی‌توانند بر قانون ذخیره‌سازی درآمدها، به خوبی عمل کنند. من هم دربارۀ ضرورت تأمین اجتماعی عام و کامل برای همه صحبت کردم و تشویق‌شان کردم. ۲۶ میلیون نفر را تحت پوشش دارند.

آقای [حمیدرضا] حاج‌بابایی، نماینده همدان آمد. گفت، در تبلیغات انتخاباتی‌اش روی پیروی از سیاست سازندگی تأکید داشته و با تفاوت زیادی از دیگران جلو افتاده و صریحاً اعلان کرده که اگر به مجلس برود، برای ریاست به من رأی خواهد داد. برای سازماندهی گروهی مستقل و تلاش برای انسجام مجلس در جهت حفظ ارزش‌ها مشورت کرد.

عصر آقای [کریم فرج‌زاده] حلوایی، معاون وزارت راه و ترابری آمد. خواسته بودم، برای توضیح در مورد رفع اشکال تکمیل تونل کندوان بیاید. امیدوار است بتوانند تکمیل کنند. با طرح موافق نبوده و امضا هم نکرده است. گزارشی از وضع کارهای در دست انجام داد و گفت، هنوز هم از کمک‌ها و حمایت‌های گذشته دولت سازندگی، بهره‌ می‌گیرند.

دکتر [ایرج] یزدان‌بخش [پزشک ایرانی ساکن آلمان]، همراه همسر و فرزندش آمد. از جهاد[سازندگی] و وزارت نیرو گله داشت که برای طرح‌اش در کاشان [طرح خداشهر]، همراهی ندارند؛ طرحی برای ساخت شهرکی با معماری‌ها و سنت‌های قدیم ایرانی دارد.

آقای دکتر [علی] لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] آمد. اطلاعاتی در مورد نوارسازان داد و پیشنهادهایی در مورد رسانه‌ها داشت که به رهبری بگویم. گفت، بهتر است، تعیین موارد و راهکارهای اصلاحات در مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بررسی شود. به صحبت‌های رهبری انتقاد داشت؛ از جهت مقایسه با شوروی و نیز رسمیت‌دادن به اصلاحات و گفت، شنیده است که بناست در آینده، روزنامه مشارکت آزاد شود و موافق نیست.

شب، میهمان رهبری بودم. ایشان موافق طرح مسئله قتل‌ها در مجمع نیست، ولی نمی‌خواهند منع کنند. به آقایان [سیدمحمود هاشمی] شاهرودی، [رئیس قوه قضائیه] و [سیدمحمد]خاتمی [رئیس‌جمهور]، دستور دادند که قاتلان را سریعاً محاکمه کنند و به شکایت متهمان کتک‌خورده رسیدگی کنند و پیگیری مسئله قتل‌های مشکوک غیر از این چهار قتل را به وزیر اطلاعات واگذار کنند و از بازجویی و مواجهه آقای [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی، وزیر سابق اطلاعات]، انتقاد کرده‌اند و به فردی که از سوی آقای خاتمی تعیین شده، اعتماد ندارند. در مورد [انتخابات] ریاست‌جمهوری آینده هم مذاکره ناتمام شد. قرار شد، از جلسه سران بخواهند تعیین شرایط موارد اصلاحات را بررسی‌ کنند. انتقاداتی نسبت به صحبت‌های اخیرشان کردم؛ ضمن تأیید اصل کار.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین