روایت هاشمی رفسنجانی از موافقت رهبری برای مانور مذاکره با آمریکا
کد خبر: 5486

روایت هاشمی رفسنجانی از موافقت رهبری برای مانور مذاکره با آمریکا

روایت هاشمی رفسنجانی از موافقت رهبری برای مانور مذاکره با آمریکا در سال 1377 را اینجا بخوانید.

به گزارش بیان فردا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از در خاطرات ۶ تیر ۱۳۷۷ او آمده است:

آقای خاتمی رئیس جمهور بعد از جلسه به من اطلاع دادند که در مذاکره با آیت الله خامنه ای موفق شده موافقت ایشان را برای امکان مانور سیاسی در رابطه با اظهارات سران آمریکا در خصوص روابط را بگیرد البته با اطمینان دادن به رهبری که در صدد ایجاد رابطه نیست.

هاشمی رفسنجانی در خاطرات شنبه،۶ تیر ۱۳۷۷ نوشت: مطابق معمول به دفترم رسیدم عفت هم از مشهد مراجعت کرد و به دفتر آمده بود از مسافرت با قطار راضی است و از نظم و تمیزی و خدمات خوب قطار تعریف کرد.

شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت کلیات سیاست استفاده از اینترنت تصویب شد. آقای خاتمی رئیس جمهور بعد از جلسه به من اطلاع دادند که در مذاکره با آیت الله خامنه ای موفق شده موافقت ایشان را برای امکان مانور سیاسی در رابطه با اظهارات سران آمریکا در خصوص روابط را بگیرد البته با اطمینان دادن به رهبری که در صدد ایجاد رابطه نیست.

هاشمی رفسنجانی نوشت: ...محسن رئیس دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد برنامه سفر به شمال و مراجعت برای ملاقات نخست وزیر ایتالیا را مشخص کردیم. آقای علی یونسی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آمد گزارشی از وضع نیروهای مسلح و وقوع جرایم و نیازهای مادی آنها را داد. پیشنهاد داشت که نیروهای مسلح کوچکتر بشوند و با همین بودجه وضع نیروها بهتر بشود و از فاصله گرفتن بخشی از جوانان از وضع موجود اظهار نگرانی کرد و از خسارت‌های زیاد دادگاه شهردار تهران و بدنام شدن دستگاه قضایی و قانون دادگاههای عام گفت و از من خواست برای حل این معضلات و به خصوص قوه قضائیه فکری بکنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین