هشدار نسبت به تکرار ناآرامی‌های پائیز ۱۴۰۱
کد خبر: 6322

هشدار نسبت به تکرار ناآرامی‌های پائیز ۱۴۰۱

روزنامه هم میهن با اشاره به احکام صادر شده برای زنانی که حجاب از سر برداشتند نسبت به تکرار ناآرامی‌‌های سال ۱۴۰۱ هشدار داده است.

بیان فردا | برچسب زدن به متهمان یک پرونده بدون دلایل کافی و صرف عدم انجام یک رفتار دینی، هیچ جایگاهی در قوانین ندارد. کما اینکه کشف اختلال شخصیت ضداجتماعی نیز در یک فرد موضوعی نیست که به راحتی قابل شناسایی باشد و وجود این اختلال در فرد باید توسط روان‌درمانگران متبحر بعد از ساعات مکرر تراپی و درمان مورد شناسایی و تایید قرار بگیرد.

 

جالب آنکه در رای آزاده صمدی ابتدا بیماری او کشف و بعد او موظف به حضور در جلسات درمانی می‌شود. اما مشخص نیست که دقیقاً عدم رعایت حجاب چه ارتباطی به اختلال شخصیت ضداجتماعی دارد که اگر چنین است، زنان بسیاری در جهان به این بیماری مبتلا هستند. زیرا به جز زنان مسلمان معتقد به حجاب، سایر زنان در ایران و جهان حجاب بر سر نمی‌گذارند.

این روزنامه افزوده است: به هر روی این نوع آراء نه‌تنها قسط و عدل در دستگاه قضا را زیرسوال می‌برد که به نظر می‌رسد این احکام بیش از آنکه برخاسته از دل قوانین باشد، برآمده از نوعی تعصب است که قصد دارد به‌جای ایجاد عدالت از افرادی که نوعی دیگر فکر و عمل می‌کنند انتقام بگیرد درحالی‌که وظیفه محکمه ایجاد عدالت است، نه انتقام‌گیری از افراد. با این وصف می‌توان گفت آنچه اعتراضات سال گذشته را رقم زد و می‌تواند پاشنه آشیل ساختار سیاسی البته در نگاه دشمنان باشد همین رویکردهای تندروانه و زمینه‌سازی برخی افراد تندرو است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین