پاریس، نشانش را از محمودعباس پس گرفت
کد خبر: 8410

پاریس، نشانش را از محمودعباس پس گرفت

شهرداری پاریس نشان افتخار اهدایی به محمود عباس را پس گرفت.

بیان فردا | دفتر شهردار پاریس امروز (جمعه) اعلام کرد که شهردار بالاترین نشان افتخار اهدایی به محمود عباس را در پی اظهارات اخیر وی پیرامون مساله یهودی پس گرفته است.

دفتر آن هیدالگو، شهردار پاریس اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از اینکه کشتار یهودیان اروپا را توجیه کرد، دیگر شایسته داشتن نشان افتخار گرند ورمیل نیست.

هیدالگو در پیامی به محمود عباس اعلام کرد: اظهاراتی که مطرح کردید، با ارزش‌های جهانی ما و حقیقت تاریخی هولوکاست مغایرت دارد، در نتیجه دیگر نمی‌توانید این نشان افتخار را داشته باشید.

کنسولگری فرانسه در قدس نیز درخصوص سخنان عباس گفته بود که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز سخنان محمود عباس را محکوم کرده و از وی خواسته بود که به خاطر اظهاراتش عذرخواهی کند.

اما جنبش فتح به شدت کمپین تحریک رژیم صهیونیستی و انعکاس‌های جهانی آن علیه محمود عباس را که بر اساس سخنان منسوب به وی و سخنان ساختگی و خارج شده از ساختار خود صورت می‌گیرد، محکوم کرد.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان اعلام کرد که موضع محمود عباس نسبت به این مساله کاملاً شفاف و مستند است و او کاملاً هولوکاست را محکوم می‌کند و با یهودستیزی مخالف است.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین