خبر بد برای اپل، سامسونگ و دیگران/ رونمایی از قاتل گوشی‌های هوشمند/ عکس
کد خبر: 11787

خبر بد برای اپل، سامسونگ و دیگران/ رونمایی از قاتل گوشی‌های هوشمند/ عکس

یک ابزار پوشیدنی هوش مصنوعی (Ai Pin) به عنوان جایگزین گوشی های هوشمند، قرار است هنجارها را در فضای فناوری پوشیدنی به چالش بکشد و همزمان فرصت‌ها و چالش‌های گوناگونی را ارائه دهد.

استارتاپ Humane از سانفرانسیسکو از اولین محصول خود به نام Ai Pin رونمایی کرد، ابزاری پوشیدنی که فناوری را به سطحی نوآورانه می‌رساند. این دستگاه رابط کاربری بدون صفحه که برای اتصال به لباس طراحی شده است، به عنوان یک دستیار مجازی عمل می‌کند که توسط مایکروسافت و فناوری Open AI پشتیبانی می‌شود.

Ai Pin که به عنوان یک جایگزین ۷۰۰ دلاری برای گوشی‌های هوشمند معرفی می‌شود، قابلیت‌هایی مانند عکس‌برداری، ارسال پیامک و نمایش یک رابط بصری در کف دست کاربر ارائه می‌دهد. این پردازنده توسط یک SoC ناشناخته اسنپدراگون تامین می شود. این ابزار پوشیدنی از ۱۶ نوامبر به فروش می رسد و سفارشات آن در اوایل سال ۲۰۲۴ ارسال می‌شود.

این ابزار پوشیدنی، گامی جسورانه در طراحی فناوری‌های شخصی است که از مدل رایج گوشی‌محور فاصله زیادی دارد. طراحی آن، بدون صفحه نمایش، به کاربران اجازه می‌دهد با هوش مصنوعی به شیوه‌ای طبیعی‌تر درگیر شوند. این امر از طریق دستورات صوتی و حرکات دست مستقیم روی کف دست کاربر به دست می‌آید. Ai Pin را می توان به طور محتاطانه به لباس خود سنجاق و این فناوری را به همراهی محبوب در زندگی روزمره تبدیل کرد.

خبر بد برای اپل، سامسونگ و دیگران/ رونمایی از قاتل گوشی‌های هوشمند/ عکس

باوجود طراحی نوآورانه، قیمت و مدل اشتراک Ai Pin ممکن است باعث ایجاد انتقاداتی شود. با ۶۹۹ دلار به علاوه ۲۴ دلار هزینه ماهانه برای دریافت خدمات از طریق T-Mobile، واضح است که Ai Pin بخشی از بازار را هدف قرار می‌دهد که به فناوری پیشرفته اهمیت زیادی داده و مایل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آن است.

هزینه‌ای که مشتری می‌پردازد شامل دو تقویت کننده باتری، یک پد شارژ، کیس، کابل و آداپتور است که ماهیت باکیفیت این دستگاه را نشان می‌دهد. اشتراک ماهانه ۲۴ دلاری این دستگاه ممکن است برای مصرف‌کنندگانی که به خرید کردن به شیوه امروزی عادت کرده‌اند، مشکل باشد. در حالی که اشتراک ماهانه شامل تماس نامحدود، پیامک و استفاده از اینترنت است، باید دید آیا ویژگی‌های منحصر به فرد Ai Pin به اندازه کافی قانع کننده خواهد بود که کاربران را متقاعد کند تا هزینه‌های تکراری دیگری را به بودجه خود اضافه کنند یا نه؟

طراحی و پذیرش اجتماعی

از نظر طراحی، Ai Pin با پوشیدنی‌های فناورانه معمول فاصله زیادی دارد. رابط بدون صفحه نمایش آن گواهی بر تعهد این شرکت به ادغام هوش مصنوعی در زندگی ماست. انتخاب سه رنگ، به همراه طراحی سبک وزن، نشان‌دهنده توجه متفکرانه به زیبایی شناسی و راحتی کاربر است. Ai Pin با وزن تنها ۳۴ گرم و ۲۰ گرم اضافی برای تقویت باتری، برای استفاده در تمام روز طراحی شده است.

با این حال، مسئله پذیرش اجتماعی نیز وجود دارد. وجه تمایز این دستگاه می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد. در حالی که برخی ممکن است از ظاهر منحصر به فرد آن قدردانی کنند، برخی دیگر ممکن است آن را نقد کنند. آزمایش واقعی زمانی رخ خواهد داد که Ai Pin در دست مشتریان دیده شود و یقه‌های آن‌ها را زینت دهد.

مشارکت افراد سرسخت صنعت تکنولوژی و فناوری مانند جاناتان آیو که به خاطر کارش در اپل شهرت دارد، نشان می‌دهد Ai Pin فقط یک ابزار فناورانه معمولی نیست. شاکله اصلی تیم Humane، متشکل از مدیران سابق اپل، اعتبار قابل توجهی به این محصول بخشیده است. این ارتباط ممکن است مشتریان بالقوه را در مورد کیفیت و دقتی که برای ساخت Ai Pin به کار گرفته شده است، مطمئن کند.

مبادلات و چالش‌ها

این دستگاه همچنین نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و پتانسیل اتکای بیش از حد به فناوری هوش مصنوعی را زیر سوال می‌برد. در حالی که «چراغ اعتماد» دستگاه نشان می‌دهد میکروفون یا دوربین چه زمانی فعال است و برخی نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را برطرف می‌کند، باید دید که بازار چگونه به هوش مصنوعی پوشیدنی که همیشه در دسترس است، چه به معنای واقعی کلمه و چه به صورت مجازی، واکنش نشان می‌دهد. تاکید Humane بر حفظ حریم خصوصی و وعده «در لحظه زندگی بیشتری داشته باشید» عوامل کلیدی در موفقیت یا شکست آن خواهد بود.

خبر بد برای اپل، سامسونگ و دیگران/ رونمایی از قاتل گوشی‌های هوشمند/ عکس

از آنجا که پیش‌سفارش‌ها از ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) آغاز می‌شود، جامعه فناوری و مصرف‌کنندگان به طور یکسان از نزدیک آن را تماشا خواهند کرد. موفقیت Ai Pin نه تنها به عملکرد و طراحی آن بستگی دارد، بلکه به توانایی آن در آمیخته شدن با کاربران در سطح عملی و احساسی نیز بستگی دارد. آیا این ابزار بدون صفحه‌نمایش و مبتنی بر هوش مصنوعی به یک عنصر اصلی در کمد لباس فناوری ما تبدیل خواهد شد؟ فقط زمان می تواند مشخص کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین