درآمد تبلیغاتی اینستاگرام هوش از سرتان می‌پراند!
کد خبر: 16858

درآمد تبلیغاتی اینستاگرام هوش از سرتان می‌پراند!

پرونده‌های دادگاه نشان می‌دهند که اینستاگرام بیشتر از یوتیوب درآمد تبلیغاتی دارد و ارزش بازارش احتمالاً از این پلتفرم هم بیشتر است.

براساس گزارش زومیت، اینستاگرام بخش اصلی کسب‌وکار متا را تشکیل می‌دهد. اکنون مشخص شده است که در سال ۲۰۲۱، این اپلیکیشن ۳۲٫۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی به‌دست آورده که معادل ۲۷ درصد از درآمد کلی متا است.

به‌گزارش بیزنس اینسایدر، یوتیوب در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۸٫۸ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت. تحلیلگران درآمد کلی یوتیوب در آن سال را همراه درآمد خدمات اشتراک موسیقی و تلویزیون، ۳۵٫۴ میلیارد دلار برآورد کردند.

یوتیوب ۵۵ درصد از هر تبلیغات دلاری که تولید می‌کند، به صاحبان محتوایی می‌دهد که ویدئوها را در وب‌سایت آپلود کرده‌اند. اینستاگرام و اکثر شبکه‌های اجتماعی دیگر برخلاف یوتیوب، مبلغ بسیار کمتری به کاربر می‌دهند.

آمار درآمد اینستاگرام از پرونده‌های بایگانی‌شده‌ی متا به‌دست آمد که این هفته در دادگاه فاش شدند. اسناد نشان می‌دهند که اینستاگرام زیرنظر متا بسیار سریع رشد کرده است. در سال ۲۰۱۲، متا یک‌میلیارد دلار برای خرید اینستاگرام پرداخت کرد. درحال‌حاضر، آدام موسری، مدیر اجرایی سابق محصولات فیسبوک، اینستاگرام را اداره می‌کند.

در بخشی از پرونده‌ها می‌خوانیم: «درآمد تبلیغاتی اینستاگرام ۱۱٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸، ۱۷٫۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، ۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰، ۳۲٫۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ و ۱۶٫۵ میلیارد دلار در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ بوده است.»

تحلیلگران می‌گویند که ارزش یوتیوب به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد و احتمالاً اینستاگرام ارزش مشابهی دارد. جهش رشد اینستاگرام ادامه دارد و اکنون چیزی نزدیک به یک‌سوم درآمد کلی متا را تشکیل می‌دهد. اگر این نسبت را به ارزش فعلی ۱٫۳۴ تریلیون دلاری متا اعمال کنیم، به ۴۴۰ میلیارد دلار می‌رسیم که اعداد تخمینی را تأیید می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین