کد خبر: 6386

کشف موجودی عجیب و ترسناک با طول ۲ متر در اعماق دریا

چند روز پیش غواصان در دریا با موجودی عجیب و غریب که ۲ متر قد داشت و از اعماق دریا به بالا می‌آمد، مواجه شدند.

غواصان تایوانی هنگام غواصی در دریا با موجود عجیب و ترسناکی مواجه شدند که حداقل ۲ متر طول داشت، بدنش کشیده و تخت و کناره‌های آن نقره‌ای درخشان بود. این موجود تقریبا به یک چاقوی بزرگ شباهت داشت.

این حیوان عجیب از اعماق دریا در حال بالا آمدن و رفتن به سطح آب بود. بنابه گفته این غواصان، این موجود عجیب خیلی شبیه موجودات افسانه‌ای قرون وسطی بود، از آن نوع موجوداتی که دیدن آنها در اساطیر ژاپن نوعی هشداری برای سونامی و زلزله محسوب می‌شد.

بااین‌حال این موجود، گونه‌ای از پاروماهی‌ها به نام راسل (Russell) است که معمولا در اعماق ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متری دریا زندگی می‌کنند. به‌دلیل اینکه این ماهی با آب دریا همرنگ است، در منطقه گرگ و میش اقیانوس تقریبا نامرئی می‌شود.

سرگروه این غواصان تایوانی که مربی غواصی است گفت، «در تمام مدتی که غواصی کرده‌ام این اولین بار است که پاروماهی راسل دیده‌ام و به همین دلیل به‌سرعت از آن عکس گرفتم.»

در عکس، روی بدن این پاروماهی غول‌پیکر سوراخ‌های بزرگی دیده می‌شود و به‌گونه‌ای به نظر می‌آید که انگار تکه‌هایی از بدن آن کنده شده است. بررسی‌های بیشتر غواصان نشان داد که همین اتفاق برای آن افتاده است.

کشف موجودی عجیب و ترسناک با طول ۲ متر در اعماق دریا

این موجودات به‌ظاهر ترسناک معمولا مورد حمله کوسه‌هایی به نام کوسه‌های «کلوچه‌بُر» قرار می‌گیرند که توانایی شنا در اعماق اقیانوس را دارند. این کوسه‌ها که بسیار کوچکتر از پاروماهی هستند و قدشان به‌زور به ۵۶ سانتی‌متر می‌رسد، آنقدر از پوست پاروماهی گاز می‌گیرند تا اینکه حفره‌ای گرد و کوچک در بدن این ماهی باز کرده و از گوشت بدن آن می‌خورند.

کشف موجودی عجیب و ترسناک با طول ۲ متر در اعماق دریا

کوسه کلوچه‌بر

به نظر می‌رسد این پاروماهی در حال مرگ بوده و به همین دلیل به سمت سطح دریا شنا می‌کرده است.

طول پاروماهی‌ها معمولا به ۸ متر و البته بنابه باور بعضی‌ها ۱۶ متر می‌رسد و این پاروماهی هنوز بچه بود.

منبع:

ladbible

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین