تنها یک روز مانده به رونمایی از آیفون ۱۵/ هرآنچه از پرچمدار بعدی آیفون می‌دانیم
کد خبر: 8594

تنها یک روز مانده به رونمایی از آیفون ۱۵/ هرآنچه از پرچمدار بعدی آیفون می‌دانیم

طبق گزارش ها در روز ۱۲ سپتامبر معادل با ۲۱ شهریور، اپل آیفون های جدید خود را در رویداد Wanderlust معرفی خواهد کرد.

انتظار می رود در این رویداد چهار مدل عرضه شود: آیفون ۱۵، ۱۵ پلاس، ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس که ممکن است آیفون ۱۵ اولترا نیز نامیده شود.

 تنها یک روز مانده به رونمایی از سری جدید آیفون و پیش بینی میشود که نسخه‌های جدید، به‌روزرسانی‌های جالبی دریافت کرده باشند. این به‌روزرسانی‌ها می تواند بسیاری از مردم را به فکر ارتقاء تلفن های همراهشان بیاندازد.

 

تنها یک روز مانده به رونمایی از آیفون ۱۵/ هرآنچه از پرچمدار بعدی آیفون می‌دانیم

طراحی پیشرفته

از نظر طراحی، پیشرفت های قابل توجهی به چشم میخورد. وقتی صحبت از قسمت پشتی گوشی‌ها به میان می‌آید، انتظار می‌رود که هر دو آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از طراحی مشابه مدل‌های آیفون ۱۴ بهره ببرند که دارای دوربین دوگانه است. با این حال، شایعه‌ای وجود دارد که پشت آن دارای شیشه مات خواهد بود. به طور معمول، روکش شیشه‌ای مات برای مدل‌های Pro در نظر گرفته شده است، این در حالی است که مدل‌های معمولی روکشی براق داشتند. گفته می شود فریم دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است که دوام را ارتقا می دهد و دکمه جابجایی بی صدا مانند دیگر ایفون ها همچنان در سمت چپ قرار دارد.

با نگاهی به جلوی گوشی‌ها، پیش‌بینی می‌شود که اندازه و رزولوشن نمایشگر همانند مدل‌های سال گذشته باقی بماند. این بدان معناست که آیفون ۱۵ احتمالاً دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی Super Retina XDR OLED با وضوح ۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل است. از سوی دیگر، آیفون ۱۵ پلاس ممکن است دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل باشد. شایان ذکر است که انتظار می رود هیچ یک از آنها ویژگی ProMotion را نداشته باشند که نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می دهد. در عوض، آنها قرار است دارای پنل های ۶۰ هرتزی باشند.

یک ویژگی تازه!

در یک یادداشت متفاوت، شایعه شده است که اپل ویژگی «جزیره پویا» یا همان «Dynamic Island» را در این دستگاه ها معرفی می کند. «Dynamic Island» اپل یک رویکرد جدید به طراحی ناچ است که با آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس معرفی شد. به جای فضای معمولی سیاه شده در بالای صفحه، جزیره دینامیک دارای یک بریدگی است که توانایی تغییر شکل و اندازه آن وجود دارد. این یک عنصر تعاملی است که می تواند اطلاعات مختلفی مانند تماس های دریافتی، هشدارها، اعلان ها، احراز هویت Face ID، ناوبری گام به گام، کنترل های پخش موسیقی و موارد دیگر را نمایش دهد.

نکته جالب این است که می‌توان برای دسترسی به عملکردهای مختلف یا راه‌اندازی برنامه‌ها، روی این قسمت ضربه زد یا برای مدت طولانی آن را فشار داد، که اساساً به‌عنوان میانبر چندوظیفه ای عمل می‌کند. با وجود تطبیق پذیری، «Dynamic Island» همچنان دوربین جلوی TrueDepth آیفون و سنسورهای مسئول Face ID را در خود جای میدهد.

تراشه پر قدرت تر از آیفون۱۴

انتظار می رود آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس حداقل به اندازه مدل های پرو سال گذشته قدرتمند باشند زیرا گفته می شود چیپست اپل A۱۶ Bionic را در خود جای داده اند. با توجه به اظهارات خود اپل، تراشه A۱۶ Bionic دارای ۷٪ CPU سریعتر از A۱۵ Bionic در آیفون ۱۴ است. سرعت کلاک پایه آن ۳.۴۶ گیگاهرتز در مقایسه با ۳.۲۳ گیگاهرتز در A۱۵ است. برای اینکه تصور بهتری از میزان پیشرفت تراشه داشته باشید، A۱۵ دارای ۸۰۵,۶۹۹ امتیاز است، در حالی که A۱۶ حدود ۹۴۷,۵۵۴ امتیاز دارد.

باتری ارتقا یافته

گفته میشود مدل‌های ۱۵ و ۱۵ پلاس، احتمالاً ۶ گیگابایت رم را به عنوان نقطه شروع حفظ خواهند کرد و حافظه این سری از آیفون نیز با ۱۲۸ گیگابایت شروع می‌شوند. یکی دیگر از پیشرفت های قابل توجه در ظرفیت باتری است. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود آیفون ۱۵ از باتری ۳۸۷۷ میلی آمپر ساعتی تغذیه کند، همچنین ۱۵ پلاس قرار است باتری ۴۹۱۲ میلی آمپر ساعتی دریافت کند. این نشان دهنده افزایش ۱۸ درصدی اندازه باتری برای آیفون ۱۵ و افزایش ۱۳.۶ درصدی برای ۱۵ پلاس در مقایسه با مدل های قبلی است.

تنها یک روز مانده به رونمایی از آیفون ۱۵/ هرآنچه از پرچمدار بعدی آیفون می‌دانیم

همانطور که می دانیم، اپل در سال جاری در حال انتقال خود به پورت شارژ USB-C برای کل سری آیفون است. شایعات حاکی از آن است که این برند برای شارژ دستگاه یک درگاه USB-C در نظر گرفته است که آن را در جعبه عرضه خواهد کرد. این موضع در واقع به این معناست که اگر یک شارژر قدیمی درگاه USB-A پنج واتی دارید، امسال باید یک شارژر جدید بخرید.

ارتقای بزرگ دیگری در بخش دوربین در راه است

طبق گزارش‌ها، انتظار می رود مدل های پایه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس دارای سنسور تصویر ۴۸ مگاپیکسلی انحصاری اپل سونی با دیافراگم ƒ/۱.۶ برای دوربین اصلی باشند. که یک ارتقا قابل توجه نسبت به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ است. افزایش مگاپیکسل به تصاویر اجازه وضوح بالاتر با جزئیات بهبود یافته را می دهد. یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم ƒ/۲.۴ نیز روی آن وجود خواهد داشت. همچنین انتظار می رود دوربین جلوی داخل جزیره پویا دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/۱.۹ و فوکوس خودکار باشد.

رنگین کمان آیفون

همه مدل‌های آیفون تا پیش از این، بدون در نظر گرفتن رنگ خود دستگاه، با یک کابل لایتنینگ سفید همراه با یک کت پلاستیکی سفید عرضه می‌شدند. با این حال، امسال همه مدل‌های آیفون ۱۵ به پورت استاندارد USB-C تغییر می‌کنند. ظاهراً اپل تصمیم گرفته است که کابل‌های همسان رنگ را برای هر دستگاه اضافه کند تا شاید اینطوری این تغییرش را جشن بگیرد!

تنها یک روز مانده به رونمایی از آیفون ۱۵/ هرآنچه از پرچمدار بعدی آیفون می‌دانیم

در مورد گزینه‌های رنگ آیفون نیز، طبق تصاویر فاش شده از کابل ها و دیگر اطلاعات لو رفته می‌توان انتظار داشت این دستگاه‌ها در رنگ‌های فیروزه‌ای«Cyan»، آبی روشن «light blue»، مشکی«black»، سفید«starlight»، زرد«yellow» و صورتی مرجانی «coral pink» در هنگام عرضه در دسترس باشند. برای این محصول جدید انتظار می رود که قیمت آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار شروع شود و همچنین این هزینه برای مدل ۱۵ پلاس از ۸۹۹ دلار شروع شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین