جلسه‌ی دولت بی‌نتیجه ماند | سلاح‌ورزی ابقا شد؟
کد خبر: 10603

جلسه‌ی دولت بی‌نتیجه ماند | سلاح‌ورزی ابقا شد؟

جلسه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق ایران که قرار بود با دستور تعیین تکلیف نهایی ریاست حسین سلاح‌ورزی برگزار شد، بودن خروجی مشخص پایان یافت که احتمالا به معنای ابقای سلاح‌ورزی است.

 

بیان فردا | رسانه‌های جریان تندرو پس از کمی استراحت، از چند روز پیش مجددا حمله به سلاح‌ورزی را آغاز کردند و دیروز، یک‌شنبه ۳۰ مهر ۴۰۲، خبرگزاری‌های تسنیم و ایسنا در خبرهایی که به نظر می‌رسید از یک منبع تهیه شده است، از احتمال قوی برکناری سلاح‌ورزی در جلسه امروز شورای عالی نظارت خبر دادند.

بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار انصاف نیوز کسب و آن را به تایید محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران هم رسانده، جلسه مذکور علی‌رغم برگزاری بدون خروجی خاصی پایان یافته است.

نجفی‌عرب گفت: برکناری آقای سلاح‌ورزی، با وجود رای اعتمادی که از فعالان بخش خصوصی گرفته بود، علاوه بر این‌که پیام خوبی به بخش خصوصی نمی‌دهد، نیازمند حداقل ۵ رای اعضای شورای عالی نظارت است که چون انتخابات روند قانونی خود را طی کرده، بعید می‌دانم مخالفان رئیس فعلی اتاق به این تعداد برسند و بنابراین ابقای سلاح‌ورزی در ریاست اتاق ایران انتظار می رود.

آخرین انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خرداد ماه گذشته برگزار شد اما با اعلام پیروزی حسین سلاح‌ورزی در این انتخابات، حواشی گوناگونی برای پارلمان بخش خصوصی ایجاد شد که انصاف نیوز پیش‌تر در گزارش‌هایی به آن پرداخته است.

در نهایت پس از صدور حکم دبیرکلی اتاق برای یک چهره نزدیک به جبهه پایداری توسط سلاح‌ورزی در مرداد ماه، رسانه‌های جریان خاصی که دنبال ابطال انتخابات و برکناری سلاح‌ورزی بودند، ناگهان ساکت شدند. این سکوت تا چند روز پیش ادامه داشت.

خبرها حاکی از آن است که اعضای شورای نظارت در جلسه امروز به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند. برخی گمانه‌زنی‌ها هم از موکول‌شدن تصمیم نهایی به ۲ ماه دیگر خبر می‌دهند. این همه اگر به معنای ابقای سلاح‌ورزی نباشد، به معنای بلاتکلیفی اتاق بازرگانی ایران است که از معدود سازمان‌های ایرانی است که امکان ارتباط با جهان را داراست. بلاتکلیفی‌ای که حتما به سود اقتصاد نیمه‌جان ایران نیست.

پس از افزایش مانورهای رسانه ای جریان خاص درباره تصمیم امروز شورای عالی نظارت برای برکناری رئیس اتاق ایران، سلاح‌ورزی با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) ضمن این‌که خبر داد عده‌ای از اعضا جلسه را ترک کر‌ده‌اند، نوشت هیچ صورت‌جلسه و امضا و توافقی تنظیم نشده است و در واقع جلسه روز دوشنبه شورای عالی نظارت، بی‌نتیجه خاتمه یافته است.

او بدون اشاره به انتشار خبر برکناری خود، از مخاطبان خواست «به خبرسازی‌های نادرست توجهی نکنید.»

انصاف نیوز از نخستین رسانه‌های کشور بود که عصر روز دوشنبه، یکم آبان ۴۰۲ از اتمام بدون نتیجه جلسه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی که وزیر صمت ریاست آن را بر عهده دارد، خبر داده بود. با وجود انتشار این خبر اما، جریان رسانه‌ای خاص در اقدامی هماهنگ خبر برکناری سلاح‌ورزی با رای شورای مذکور را در تقریبا همه سکوهای خود شامل سایت و شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین