دولت لایحه تاسیس وزارت بازرگانی را داده، اما وزیر صمت مخالف است
کد خبر: 13108

دولت لایحه تاسیس وزارت بازرگانی را داده، اما وزیر صمت مخالف است

من به مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی رای منفی دادم؛ چون اگر دولت نمی‌خواست وزارتخانه تشکیل شود، باید خودش لایحه را پس می‌گرفت.

دنیای اقتصاد به نقل ازحجت‌اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع مجلس نوشت: من به مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی رای منفی دادم؛ چون اگر دولت نمی‌خواست وزارتخانه تشکیل شود، باید خودش لایحه را پس می‌گرفت.

او ادامه داد:

قطعا زمانی‌که دولت لایحه می‌دهد که می‌خواهم وزارت بازرگانی را از صمت جدا کنم؛ یعنی تشخیص داده که تفکیک به نفع اجرا است. اگر آنها این کار را به نفع کشور نمی‌بینند، باید لایحه را پس بگیرند. او گفت: تفکیک وزارت بازرگانی از صمت ضروری است و اگر قرار باشد که این اتفاق نیفتد، دولت باید لایحه‌اش را پس بگیرد نه آنکه تعدادی از نمایندگان با طرحی این لایحه را مسکوت بگذارند. دوستان در مجلس استدلال می‌کردند که وزیر صمت مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است و تاکید و استدلالش این است که این دو مجموعه با هم بماند. اما ما باید کلیت دولت را در نظر بگیریم؛ چون این لایحه از سوی دولت ارائه شده و دولت نخواست هزینه پس گرفتن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را بپذیرد؛ اما مجلس هم نباید این هزینه را می‌داد؛ چون دولت در حوزه اجرا است و اگر قرار بود وزارت صمت به روال فعلی کار خود را ادامه دهد، دولت باید لایحه‌اش را پس می‌گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین