کد خبر: 4747

رونمایی از صندوق بخشی پتروصبا، جدیدترین خدمت گروه مالی صبا تامین

شرکت سبدگردان اندیشه‌صبا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی صبا تامین از جدیدترین ابزار سرمایه‌گذاری خود به نام «صندوق بخشی پتروصبا» رونمایی کرد.

بیان فردا |‌ به نقل از روابط عمومی گروه مالی صباتامین، همزمان با سومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، گروه مالی صبا تامین از یک خدمت جدید دیگر خود رونمایی کرد.

این خدمت که در واقع یک ابزار سرمایه‌گذاری است، ازسوی شرکت سبدگردان اندیشه صبا طراحی و به مرحله اجرا درآمده و در طراحی آن متخصصان و کارشناسان داخلی کشورمان مشارکت داشتند.  عنوان این خدمت جدید صندوق بخشی پتروصبا است.

پتروصبا در واقع جدیدترین صندوق سهامی گروه مالی صباتامین از نوع  ETF است. این صندوق یک صندوق سهامی بخشی است که بخش عمده‌ای از دارایی‌های خود را در صنعت محصولات شیمیایی سرمایه گذاری می‌کند.

از جمله مهمترین ویژگی‌ها و مزیت‌های صندوق بخشی پتروصبا می توان به  «وابستگی اقتصاد کشور به صنعت بزرگ و ارزآور پتروشیمی»، «DPS محور بودن سهام شرکت‌های پتروشیمی»، «سهم 25 درصدی صنعت محصولات شیمیایی از کل ارزش بازار بورس و فرابورس»، «حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم به علت صادرات محور بودن»، «تخصیص بهینه و فعال منابع صندوق پتروصبا در محصولات مختلف صنعت پتروشیمی» و «امکان ایجاد اختیار معامله صندوق بخشی پتروصبا به نمایندگی از صنعت محصولات شیمیایی» اشاره کرد.

صندوق بخشی پتروصبا با هدف تکمیل ابزارهای سرمایه گذاری گروه مالی صبا تامین تاسیس شده و به عنوان سومین صندوق بخشی در صنعت پتروشیمی است. از جمله اهداف آتی این صندوق می توان به چند بخشی شدن در حوزه فلزات، سیمان و دارو در آینده اشاره کرد.

 سرمایه گذاران عزیز می توانند در بازه زمانی مشخص شده از طریق تمامی کارگزاری‌های کشور در پذیره نویسی صندوق پتروصبا مشارکت کنند.

در مراسم رونمایی از این خدمت جدید گروه مالی صبا تامین، دکتر محمدجواد میرطاهر، مدیرعامل گروه مالی صبا تامین و شماری از مدیران و معاونان این گروه نیز حضور داشتند. میرطاهر در حاشیه این مراسم با اشاره به انتخاب شعار «صبا تامین در مسیر رشد» برای گروه مالی صباتامین، گفت: این شعار برآمده است مسیر وهدفی است که  از مدتی قبل در گروه مالی صباتامین آغاز شده است. ما مسیر رشد را برای خود انتخاب کردیم و در واقع این مسیری است که برای تمامی سرمایه‌گذاران و خانواده بزرگ صباتامین انتخاب شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که  در گام بعدی مسیر رشد گروه مالی صبا تامین منجر به رشد در اقتصاد کشور شود. پتروصبا یکی از این خدمات  است که از نظر ما نه تنهادر خدمت رشد سرمایه‌گذاری و گروه مالی صباتامین خواهد بود، بلکه در مسیر رشد اقتصادی کشور نیز عمل خواهد کرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) از سه‌شنبه ١۶ خرداد ماه تا جمعه ١٩ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه که به عنوان بزرگترین رویداد ایران در زمینه بورس، بانک و بیمه شناخته می‌شود، سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه بورس، بانک و بیمه برپا شده و شرکت‌های مختلف به ارائه خدمات و اقدامات خود در این حوزه می‌پردازند و دستاوردهای خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار می‌دهند.

گروه مالی صبا تأمین نیز با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، تعدادی از خدمات جدید و نوآوری‌های جدید خود را در این نمایشگاه معرفی کرده است.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین