برای کاهش پف صورت از خوردن این غذاها پرهیز کنید
کد خبر: 16472

برای کاهش پف صورت از خوردن این غذاها پرهیز کنید

غذاهای فوق‌فراوری‌شده علاوه‌بر داشتن مقدار زیادی سدیم (نمک) حاوی مقدار زیادی قند افزوده‌اند که می‌تواند باعث افزایش وزن ‏نیز بشود.

بیان فردا | تن و جان| لاغر کردن صورت و خواباندن پف آن به نظر هدفی غیرممکن می‌آید، اما با پرهیز از خوردن برخی غذاها می‌توان به تحقق این هدف کمک کرد.

بر اساس توصیه متخصصان تغذیه، برای داشتن صورتی لاغرتر باید مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها را محدود کرد. اما یک گروه مواد غذایی وجود دارد که بزرگ‌ترین عامل پف صورت شناخته می‌شود: غذاهای فراوری‌شده.

به گزارش وب‌سایت «پرید» (Prade)، مهم‌ترین خوراکی‌هایی که برای کاهش پف صورت باید از آن‌ها پرهیز کرد غذاهای فراوری‌شده‌، شامل گوشت‌های فراوری‌شده، مانند سوسیس و بیکن و ژامبون‌ است.

گوشت‌های فراوری‌شده معمولا مقدار زیادی سدیم (نمک) دارند. لورن ماناکر، نویسنده و مربی ورزشی شخصی، به پرید گفت: «توصیه می‌شود مصرف غذاهای پُرسدیم را محدود کنید، زیرا باعث حبس‌شدن آب در [سلول‌های] بدن و تورم و پف‌کردگی می‌شود.»

ماناکر در ادامه توضیح داد که برخی از مواد اولیه به‌دلیل اینکه باعث حبس‌کردن آب و ایجاد التهاب و پف می‌شوند، کاملا شناخته‌شده‌اند. نمک خوراکی یا کلرید سدیم یکی از این مقصران اصلی است که وقتی در مقدار زیاد مصرف شود، تجمع آب در بدن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

به‌طور کلی دلایل زیادی برای پرهیز از غذاهای فراوری‌شده و حفظ سلامت وجود دارد، اما کسانی که مستعد نفخ یا ورم ناشی از حبس‌شدن آب‌اند یا حتی فقط می‌خواهند وزن بدن را حفظ کنند، باید در مصرف این مواد غذایی احتیاط کنند.

به گفته ماناکار، غذاهای فوق‌فراوری‌شده علاوه بر داشتن مقدار زیادی سدیم (نمک) حاوی مقدار زیادی قند افزوده‌اند که می‌تواند باعث افزایش وزن نیز بشود.

برخی از غذاهای فوق‌فراوری‌شده عبارت‌اند از پیتزای منجمد، هات‌داگ، سوسیس، نوشابه، کلوچه، کیک، آب‌نبات، دونات، و بستنی. روشن است که پرهیز از خوردن این خوراکی‌های خوشمزه دشوار است.

گرچه قند و چربی و مواد افزودنی شیمیایی فراوان در این غذاها با چاقی، زوال عقل، و مرگ زودرس مرتبط‌ است، به نظر می‌رسد مصرف این غذاها انسان را گرسنه‌تر می‌کند و باعث پرخوری نیز می‌شود.

به گفته سامانتا کاستی، کارشناس تغذیه و تندرستی، حدود ۶۰ درصد کالری موجود در رژیم غذایی ما از غذاهایی تامین می‌شود که فوق‌فراوری‌شده طبقه‌بندی می‌شوند. این مواد غذایی معمولا حاوی ترکیب‌هایی از سدیم، قند افزوده، و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده‌اند.

این غذاها ممکن است موجب التهاب بدن و تجمع آب در سلول‌های بدن شوند؛ به همین دلیل، ممکن است به ظاهر پف‌کرده منجر شوند.

برای کاهش پف صورت و بدن از چه چیزهای دیگری باید پرهیز کرد؟

به گفته کاستی، سس سویا و سوپ‌های نمک‌دار نیز به‌دلیل مقدار زیاد سدیم در آن‌ها موجب نفخ و پف می‌شوند. علاوه‌ بر این‌ها، کربوهیدرات‌های فوق‌فراوری‌شده مانند نان سفید و غلات تصفیه‌شده و میان‌وعده‌هایی مانند چیپس و چوب شور می‌توانند وضع نفخ را بدتر کنند.

او همچنین غذاهایی را که ممکن است باعث مقاومت در برابر انسولین شوند جزو عواملی می‌داند که باعث پف و تجمع مایعات می‌شوند.

مصرف الکل بیش از حد، یعنی هشت پیک یا بیشتر در هفته، باعث پف زیر چشم می‌شود.

به گفته کاستی، زنان نباید بیش از یک واحد نوشیدنی الکلی در روز و مردان نیز نباید بیش از دو واحد نوشیدنی الکلی در روز مصرف کنند.

منبع : independent

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین