وقوع زلزله در تهران؟ علت پیامک هشدار چه بود؟
کد خبر: 3276
رسانه‌ها از هک شدن شبکه تلفن همراه خبر دادند

وقوع زلزله در تهران؟ علت پیامک هشدار چه بود؟

امروز تعدادی از شهروندان با پیامک هشدار زلزله مواجه شدند اما رسانه‌های رسمی این پیامک را ناشی از هک شبکه تلفن همراه اعلام کردند.

بیان فردا | جامعه| هشدار زلزله بر روی گوشی تعدادی از شهروندان موجب نگرانی آنها شده است با این حال صداوسیما در اولین واکنش اعلام کرد که این پیامک جعلی است.

براساس گزارش‌ها، توجه تعدادی از شهروندان به صدای آلارم عجیب گوشی خود جلب شده و با دیدن پیام هشدار زلزله سراسیمه محل را ترک کرده‌اند. 

با این حال خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت علت این پیام هک شدن شبکه تلفن همراه صورت گرفته و پیام جعلی است.

dc76d32a-4bac-4760-994e-48d5c7b98e57

شبکه خبر هم به صورت زیرنویس این خبر را به مخاطبان خود مخباره کرده است.

شایان ذکر است در کنفرانس Google I/0 2022 گوگل چندین محصول در سری تولیدات سخت افزاری با برند "پیکسل" را معرفی کرد. همچنین اندروید ۱۳ بتا ۲ را برای ۳ سری محصولات موبایلی Pixel منتشر کرد. به این نسخه آزمایشی Android 13 بسیاری از ویژگی های جدید اضافه شده است که یکی از آنها قابلیت "هشدار زلزله" است.
در این طرح گوگل در حال طراحی قابلیت تشخیص زلزله با استفاده از حسگر شتاب‌سنج روی گوشی های اندرویدی می‌باشد تا به وسیله آن لحظاتی قبل از وقوع زلزله هشداری مبنی بر اتفاق افتادن زلزله داده و افراد را مطلع سازد.
از هشدار وقوع زلزله توسط حسگرهای زمینی در کشورهایی نظیر ژاپن، مکزیک و ایالت کالیفرنیای آمریکا استفاده می‌شود تا فرصتی کوتاه در اختیار افراد قرار گیرد که در جایی امن پناه بگیرند و از خود محافظت کنند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین