ماری‌جوانا مخدری با اعتیادآوری شدید
کد خبر: 3588

ماری‌جوانا مخدری با اعتیادآوری شدید

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: ماری‌جوانا اعتیادآوری بالایی دارد و اگر فرد مصرف‌کننده و یا فروشنده دستگیر شوند، فرد مجازات خواهد شد.

بیان فردا | محسن حسین‌خانلو با بیان اینکه موادمخدر گل از مواد نوظهور است که تبلیغات گسترده‌ای خصوصا در فضای مجازی برای آن صورت می‌گیرد، اظهار کرد: امروزه ماده‌ای به نام گل برخی از نوجوانان و جوانان را درگیر کرده و موجب درگیری و دغدغه خانواده‌های آنها نیز شده است. آگاهی نوجوانان و جوانان در این خصوص باید افزایش یابد تا به سمت مصرف این نوع موادها و توهم‌زاها گرایش پیدا نکنند.

وی با اشاره به اینکه ماری‌جوانا یا همان گل، برخلاف اسم بامسمایی که دارد یک موادمخدر توهم‌زا و بسیار خطرناک است، تصریح کرد: ماری‌جوانا به نام‌های دیگری مانند گل، علف و گراس نیز شناخته می‌شود. این مواد اعتیادآوری بالایی دارد و اگر فرد مصرف‌کننده و یا فروشنده دستگیر شوند، فرد مجازات خواهد شد. لازم به ذکر است که از ابتدای سال تاکنون در استان زنجان بیش از ۵۳۳ کیلوگرم مواد گل کشف شده است.

این مسئول با بیان اینکه این مواد در میان جوانان بیشتر مرسوم است و به راحتی مصرف می‌شود، ادامه داد: جوانان با این دید که این مواد اعتیادآور نیست و تنها یک سرخوشی به وجود می‌آورد آن را مصرف می‌کنند؛ در حین اینکه ماری‌جوانا اعتیادآوری بسیار شدیدی دارد. همچنین برخی مصرف‌کنندگان معتقد هستند این نوع مواد افکار انسان‌ را بهبود می‌بخشد که این مسئله نیز یک توهم است.

حسین‌خانلو با اشاره به علت مصرف این مواد در میان جوانان، افزود: مصرف گل در دفعات اول باعث سرخوشی، افزایش تمرکز، توهم‌های گذرا و لذت بخش می‌شود و این باعث تشویق جوانان و نوجوانان به مصرف بیشتر این ماده می‌شود، اما پس از چندین بار مصرف و ایجاد وابستگی این نتایج کاملا معکوس می‌شود. با گذشت زمان در صورتی که فرد مصرف را کنار بگذارد دچار استرس مزمن، ضعف اعصاب و پرخاشگری می‌شود.

این مقام انتظامی با تاکید با مضرات این ماده، خاطرنشان کرد: زمانی که مصرف گل منجر به اعتیاد و وابستگی در فرد می‌شود، علائمی که در ابتدا باعث اشتیاق افراد به مصرف گل می‌شد، به طور معکوس و شدیدتر بروز می‌کند و باعث می‌شود تمرکز فرد مختل شود و توانایی یادگیری کاهش پیدا کند.

وی گفت: مصرف ماری‌جوانا به حافظه بلندمدت و کوتاه‌مدت افراد آسیب می‌زند و اعتیاد به گل و مصرف دائمی آن باعث اختلال در عملکردهای طبیعی فرد خواهد شد. مصرف‌کننده به مرور تمایل به انجام هیچ کاری را ندارد و در کار و روابط اجتماعی نیز دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین